  • Data: 2009-11-05 11:55:40
    Temat: Re: Jak to w koncu jest z tą pompą ciepła
    Od: "Tomek" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > 1. Nie doczytałeś. On chce mieć nie 60 jak ty ale 45 a dla PC to wielka
    > róznica

    nie no, pisal ze 45 z PC a do 60 juz grzalka

    > 2. Małe dziecko to nic. Zobaczysz ile zacznie lać na siebie dorastająca
    > dziewczyna albo chłopak sam przysznic to spokojnie 50l na głowę
    > więc jak ma wystarczyć 300l na dwa dni tylko przy 60C?

    60st nie masz na kranie tylko w baniaku. 300l wody o temp 60stC daje ok 500l
    wody o temp 45st w kranie, a to juz sporo. Poza tym nie dwa dni a jeden, bo
    zakladam ze nadwyzka mocy bedzie kazdego dnia (nie pamietam zeby -20stC
    utrzymywalo sie caly dzien i noc).

    > Te 9-12kW o których wspomnialeś to moc maksymalna ale w trybie CO i
    > ustawia się ją dopiero po sprawdzeniu mocy maksymalnej ale już odpowiednim
    > parametrem w sterowniku kotła. U ciebie jest więc tak CWU 25kW a CO
    > 9-12kW

    nie nie, ja mam kocial weglowy, na ekogroszek. Prosta maszyna - moc ustawia
    sie programujac czas podawania wegla. Wiedzac ile kg wegla spala sie w ciagu
    godziny i znajac jego kalorycznosc, mozna oszacowac moc. Wiec jak jest 9kW
    to tyle i nie wiecej. Moze byc mniej, gdy kociol przechodzi w stan czuwania.

    --
    Tomek