  • Data: 2011-10-14 07:21:08
    Temat: Re: Jak uruchomic zapieczony zawór ?
    Od: Albercik <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14.10.2011 09:16, _THX pisze:
    > No trafiło mnie, zawór przed licznikiem 1/2'' na ciepłej wodzie zapiekł się w
    > pozycji półotwartej (wajcha ok. 45 stopni, tak pozostawał z rok - dwa lata).
    > Instalacja z zielonych rur (zapomniałem nazwę, cośtamTherm?)), zawór
    > systemowy wgrzany w instalację.
    > Jasne że można wycinać, wstawiać nowy itp. ale dostęp jest w szachcie marny.
    > Zastanawiam się, czy są jakieś pół-domowe sposoby uruchomienia tego zaworu,
    > typu opukiwanie młotkiem, ultradzwięki jakieś?
    > Czułbym się bezpieczniej móc zamknąć ten zawór, bo w piwnicy bloku nie mam
    > pojęcia gdzie pion jest i jakby co to daleko.
> [...]

    Przed licznikiem to zdaje się nie Twój kawałek instalacji... Zerknij
    kiedy kończy się data legalizacji wodomierza. Wodomierz ma legalizacje
    na 5 lat, co 5 lat wodociągi muszą go wymieniać. A jak przyjadą go
    wymienić to niech się pomęczą z tym zaworem. No chyba że nie będzie się
    im chciało i cały pion zakręcą...

    Jako że masz problem z tym właśnie zaworem, wnioskuje że jesteś bliżej
    końca tych 5ciu lat..