  • Data: 2009-06-03 13:25:41
    Temat: Re: Jak zapewnić wentylację dachu między deskami a wełną
    Od: "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    PC <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Układam gont na dachu. Technologia wymaga aby połać była wentylowana.
    > Poddasze będzie użytkowe i chcę je ocieplić wełną.
    >
    > Jak zapewnić przestrzeń między wełną a deskami aby zachować cyrkulację
    > powietrza?
    >
    > PC

    po pierwsze aby wełna cokolwiek izolowała musi być brak wymiany powietrza z
    otoczeniem czyli tak jak termos wełna ma to do siebie że powietrze łatwiej w
    nią wnika niż w styropian normalka bo włókna nie zamykają powietrza tak jak
    ma to miejsce w styropianie gdzie w masie są zawieszone pustki powietrza
    dlatego podstawowym błędem w oceplaniu poddaszy jest po pierwsze brak
    deskowania pod izolacją przeciw wodną i stosowanie samej folii dachowej
    właśnie takie stosowanie samej folii to największe kretyństwo jakie można
    spotkać w polskim budownictwie ponieważ powietrze podczas wiatrów przechodzi
    pod dachówkami i dalej pod folią która jest na zakładkę po prostu folia jest
    podwiewana i to zimne powietrze dostaje się do wełny powodując bardzo duże
    straty w ogrzewanym poddaszu
    tak więc jeżeli masz wełne miner. do oceplenia poddasza to należy ją
    odizolować szczelnie od powietrza atmosferycznego i tego na poddaszu,
    atmosferycznego dlatego że jeżeli w atmosferze będzie wilgoć i ona się
    dostanie do wełny to normalka że się tam skropli nawet przy wentylacji bo
    wciąż te same wilgotne powietrze będzie krążyć w tej wentylacji oczywiście
    po jakimś czasie jak zmieni się wilgotność powietrza to i spadnie w wełnie
    ale nie jesteśmy na równiku gdzie wilgoć jest prawie cały czas wysoka tak
    więc ta wentylacja wełny to bzdura
    odizoluj ją tylko szczelnie od powietrza atmosferycznego i już