    From: "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak zapewnić wentylację dachu między deskami a wełną
    Date: Wed, 3 Jun 2009 15:52:42 +0000 (UTC)

    Jacek \Plumpi\ <p...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > wilgocią niestety polega na tym, żeby wilgoć, która łatwo wniknęła mogła
    > łatwo wyjść. Jeżeli odetniesz dostęp powietrza do przestrzeni dachowej to
    > stwarzasz systuację, że wilgoć łątwo wnika, ale bardzo trudno jest usuwana.
    > Wnikanie wilgoci i tak będzie i tak, bo nie jesteś w stanie tej
    przestrzeni
    > oddzielić hermetycznie od wpływu powietrza z zewnątrz. Zawsze pozostają
    > choćby znikome nieszczelności, którymi powietrze wnika, a wnika na skutek
    > choćby zmian ciśnienia spowodowanych różnicami temperatur dobowych.

    perzestan pisać głupoty z domu nie ma prawa dostać się wilgoć bo dom ma
    posiadać wentylację a z zewnątrz przez małe szparki to może ci się najwyżej
    1cm3 wody dostać to nie równik gdzie powietrze jest cały czas wilgotne poza
    tym w dach wali promieniowanie deska ma to do siebie że przepuszcza wodę i w
    jedną i drugą stronę
    jeszcze nie spotkałem dachu który miałby zgnite deskowanie z powodu braku
    wentylacji i skroplonej pary z atmosfery przestań bajdurzyć
    poza tym nigdy nawet moim sposobem nie zrobisz hermetycznego zamknięcia co
    mogłoby spowodować butwienie drewna powietrze z wilgocią jak wniknęło przez
    szczelinkę o których piszesz tak przez tą szszelinkę ucieknie

> [...]
    > deski zgniją.
    > Zgniją także nawet wtedy, kiedy na szczycie dachu w pobliżu gąsiorów nie
    > zrobisz luk wentylacyjnych czy to w postaci wywietrzników zewnętrznych
    czy
    > też gąsiorów z wentylacją lub też nie zrobisz wentylacji wewnętrznej
    > rozcinającw szczycie dachu membranę pod deskowaniem w celu utworzenia
    > szczeliny wentylacyjnej. Szczelina taka powoduje, że powietrze krąży sobie
    > od dołu dachu pomiędzy membraną, a deskami i wydostaje się na strych, skąd
    > musi się wydostawać na zewnątrz otworami wentylacyjnymi w ścianach

    człowieku budownictwo i dachy to nie nowość po 1989r. buduje się już od lat
    i zobacz niejeden dom pomiemiecki stoi do dziś na ziemiach zachodnich 90%
    domów w wioskach i miastach stanowią domy poniemieckie i stoją dachy stoją
    poak najwyżej okna wymienił i wytynkował jak mu się chciało

    > Przenikalność powietrza poprzez membranę jest niewielka, ale w zupełności
    > wystarczająca dla przenikania pary wodnej.
    > Ponadto przed zbyt mocnymi podmuchami wiatrów zabezpiecza podbitka z
    > nalutkimi otworkami wentylacyjnymi lub siatką.

    kiedyś w czasie budowy swojego domu który budowałem 9 lat zaobserwowałem w
    czasie zimy i zmieci jak szczelne są dachówki pod którymi było pełno śniegu
    tak więc nie pitol o zabezpieczeniu membramach itp. bo widać nie masz
    kompletnie o tym pojęcia a tylko ciemnocie swoją ciemnotę wciskasz

> [...]
    > powietrze.
    > Pomiędzy zakładki membrany także nie ma prawa nic wnikać. Po to stosuje
    się
    > 2 rodzaje specjalnej taśmy klejącej (rysunek niżej):
    > 1. Szeroka, dwustronnie klejąca taśma - jej zadaniem jest sklejenie z sobą
    2
    > pasów folii
    > 2. Jednostronnie klejąca taśma - jej zadaniem jest zabezpieczenie rantu
    > membrany przed odklejaniem się na skutek mocnych podmuchów wiatru.
    > Taśmy te są niesamowicie mocne pod względem sklejania.

    tak są mocne podczas montażu a po 2 latach to klej paruje

> [...]
    > +++++ XXXXXXXXXXXXXXXX
    > ================================
    >
    > Poza tym niektórzy kładą membranę wzdłuż krokwii, robiąc zakładki na
    > krokwiach o ile pozwolą im na to możliwości techniczne - po prostu układa
    > się ją w ten sposób bardzo trudno, dlatego większość idzie na łatwiznę i
    > kąłdzie w poprzek.
    > Należy także pamiętać, że po przybiciu stakerem membrany do krokwii i
    przed
    > przybiciem kontrłat należy nakleić taśmę butylową, która chroni przed
    > wnikaniem wody w krokwie poprzez dziurki od zszywek.

    człowieku przy spadku połaci powyżej 20 stopni gdzie ci woda wniknie w
    dziurki od zszywek puknij się w swój głupi łeb

> [...]
    > Membrana niebieska i taśmy klejące do tej membrany także niebieskie.
    > Folia paroizolacyjna srebrna (z warstwą lustrzaną) i taśma do klejenia
    także
    > srebrna.
    > Przyjeżdżam w trakcie robót dachowych i widzę niebieską membranę poklejoną
    > srebrną taśmą do folii paroizolacyjnej, która miejscami na dodatek się
    > poodklejała, bo posiada inny klej, kótry nie chce się trzymać membrany :D
    > Kurde, a wcześniej im mówiłem, że niebieskie taśmy są do membrany
    > niebieskiej, zaś srebrne do srebrnej folii paroizolacyjnej.

    jak w czasie lata masz na poddaszu otwarte okna bo jest gorąco to znaczy że
    twój dach jest gówno a nie izolowany i te twoje sposoby są gówno warte