    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak zapewnić wentylację dachu między deskami a wełną
    Date: Wed, 3 Jun 2009 18:09:08 +0200

    Użytkownik "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:h0668a$3vc$1@inews.gazeta.pl...

    > jak w czasie lata masz na poddaszu otwarte okna bo jest gorąco to znaczy
    > że
    > twój dach jest gówno a nie izolowany i te twoje sposoby są gówno warte

    No i tutaj właśnie pomaga szczelina wentylacyjna, ponieważ ogranicza latem
    przenikanie ciepła od nagrzewających się desek do temperatury ponad 100
    stopni Celsjusza.
    Promieniowanie słoneczne nagrzewa deski do wysokiej temperatury. Jezeli nie
    zrobisz luki wentylacyjnej to to ciepło prznika w kierunku mieszkania. Tym
    bardziej będzie przenikać jak nie dasz wełny, a pozostawisz lukę powietrzną
    pomiędzy deskami, a płytą gipsowo-kartonowymi.

    Widzę jednak, że natrafiłem na pseudoteoretyka, dlatego pozwolę sobie
    wyjaśnić Tobie:
    Po pierwsze chodzę po budować i wiele rzeczy widziałem. Widziałem wiele
    dachów spierniczonych i przeróbki, które miały doprowadzić do pozbycia się
    problemów.
    Po drugie samemu remontowałem poniemiecki dom o jakich piszesz, w którym
    właśnie wymieniłem przeciekający dach z dachówek cementowych na dach z
    gontem bitumicznym i membraną, dokładnie zrobione tak jak to tutaj opisałem.
    Twierdzę także, że po kilku latach klej wbrew Twoim twierdzeniom nie
    odparował i nadal świetnie spełnia swoje zadanie i jest cały czas lepki.
    Tak więc wybacz, ale jedynym, który pisze tu bzdury jesteś Ty. Kultury także
    by Ci się przydało.