    From: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak zrobic imitacje głazu
    Date: Wed, 2 Jan 2013 21:04:51 +0100

    Dnia Wed, 2 Jan 2013 10:43:56 +0100, qlphon napisał(a):

    > się narobisz a efekt raczej wątpliwy...
    > ;-)

    Bez przesady, przez ostatni rok przerobiłem z 200kg papieru pakowego i
    wiem, co piszę :) Formuje się go szybko i łatwo.

    > a tu się pozwolę z Tobą nie zgodzić...
    > wiesz czemu balon przyjmuje właśnie taki kształt?
    > czemu jajko wygląda podobnie?
    >
    > taka "wydmuszka" w przeliczeniu na masę zużytych materiałów, będzie
    > najwytrzymalszym kształtem...

    Jako całość zapewne tak, ale punktowe uderzenia zniesie bardzo źle. Do
    tego jajko w stosunku do swojej wielkości ma bardzo grubą wapienną
    skorupkę. Tutaj będziesz mieć dużo większą bryłę ze stosunkowo miękką
    ścianką. IMO zwiększona wytrzymałość z racji kształtu nie pomoże wiele.
    Zwłaszcza w rękach przedszkolaków :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl