    From: "Kris" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jaka Wełna na poddasze
    Date: Wed, 22 Dec 2010 21:25:39 +0100

    news:ietfuu$sa5$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> napisał w wiadomości

    > Piszecie prawde, ale nie cala. Dodatkowe centymetry styropianu to zwykle
    > mniej swiatla wewnatrz i problemy z glifami, parapetami, ktore beda
    > drozsze.

    Przy welnie na poddaszu podobne kłopty przy oknach dachowych np

    > Natomiast jesli chodzi o welne, to zupelnie nie zgadzam sie z Panami. Po
    > pierwsze trzecie miejsce po przecinku nie jest calkowicie bez znaczenia.

    Mysle ze róznice rzędu 0.003 czy 0.005 sa w praktyce pomijalne

    Po
    > drugie i moze wazniejsze, lepsze welny sa lepsze nie tylko pod wzgledem
    > izolacyjnosci, ale pod kazdym innym wzgledem. Zauwazalna roznica to
    > struktura welny. Te lepsze sa gestsze, mniej przewiewne same w sobie ale
    > takze w miejscach polaczen z krokwiami. Po trzecie, wcale nie sa
    > kosmicznie drozsze.

    Supermata np jest 30% drozsza od isomaty.
    A róznica w lambdzie to 0.003.
    Może ktos dokaldnie policzy ale cos mi sie zdaje ze stosujac 25cm supermaty
    w stosunku do isomaty zaoszczedzimy "ciepla' za równowartość dobrej flaszki
    rocznie. A zaplacimy za material 30% drozej.

    Kris