    From: gary <g...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jaki kocioł c.o. na miał lub ekogroszek?
    Date: Fri, 04 Mar 2011 15:42:02 +0100

    W dniu 2011-03-04 13:13, Jacek pisze:
    > Czytałem bodajże na forum Muratora, że kotły Osiek gasną samoczynnie z
    > powodu tego, że paliwo "zawiesza się" w podajniku.
    > Prawda to?
    > Jacek
    Nie miałem takiego przypadku.
    Zdarzyło się chyba ze trzy razy na początku kiedy kocioł zgasł ale to
    była wina wyregulowania komputera i przełożenia dźwigni napędzającej tłok
    Po prostu teść chciał zbyt mocno przyoszczędzić na opale.
    Nie da się :)
    Przyjechał facet od producenta ustawił jeszcze raz i do tej pory chodzi.
    Teoria o zawieszaniu się paliwa jest o tyle dziwna, że kwadratowy tłok
    podający węgiel jest bardzo szeroki
    (widać go na zdjęciu nr 4, to ten kwadrat ponad silnikiem dmuchawy)
    więc nawet gdyby groszek się zbrylił albo ktoś wrzucił tam jakiś patyk
    to tłok "skrobie" napierającą od góry stertę węgla.
    Romek