  • Data: 2011-03-04 14:43:49
    Temat: Re: Jaki kocioł c.o. na miał lub ekogroszek?
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    >> paliwo "zawiesza się" w podajniku.

    Słyszałem o tym od sąsiadki - właśnie tak ma.
    Ale sąsiedzi palą miałem. A miał zwykle kupuje się mokry.
    Żeby się nie zawieszał to go ... suszą rozsypując w kotłowni.

    > W praktycznie każdym podajniku paliwo - węgiel - będzie Ci się
    > zawieszał, jak nie będzie odpowiednio suchy :-).
    Był taki moment, że brałem węgiel prosto z podwórka do zasobnika.
    Węgiel był zmieszany ze śniegiem i lodem. Jak się ogrzał to woda kapała
    przez zaślepkę rewizyjną ślimaka. Ale węgiel się nie zawiesił.

    Uważam, że problem jest w za małej powierzchni przekroju zasobnika. Ja
    mam około 60 x 60 cm. A te kotły, z tego, co widziałem to mają mniejsze
    przekroje a i miał łatwiej "zawiesić".

    Kazek