  • Data: 2013-10-01 13:55:34
    Temat: Re: Jaki kocioł dwufunkcyjny
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisał w wiadomości
    news:l2e80o$v7u$2@usenet.news.interia.pl...

    > Myslalem o tym, ale prawde mowiac nie bardzo wiem co mialbym nim
    > sterowac? Jezeli podlacze do niego pompe to zaburzy idee pogodowki.

    Każdy kocioł gazowy posiada wejście sterujące pracą kotła, które
    umożliwia podłączenie termostatów i sterowników pokojowych. Po co
    kombinujesz? Po prostu wykorzystaj to wejście w kotle. Wypnij zworkę, a
    w miejsce zworki podłącz termostat/regulator/sterownik pokojowy. Dzięki
    temu po osiągnięciu w domu zadanej temperatury pompa CO przestanie
    pracować.

    > Jezeli pomine temp. zewnetrzna to podlogowka nie bedzie zasilana z
    > wyprzedzeniem.

    Dlaczego uważasz, ze jak podłączysz regulator pokojowy to pogodówkę
    musisz odłączyć?
    Przecież te dwa układy mogą ze sobą świetnie współpracować poprawiając
    stabilność temperatury.

    Kocioł nawet przy samej regulacji pogodowej i tak się załącza i wyłącza
    cyklicznie, bo jak dogrzeje wodę CO do wartości wyliczonej z krzywej
    grzewczej to palnik gaśnie, a jak spadnie poniżej tej wartości
    (uwzględniając oczywiście histerezę) to palnik odpala.
    Jeżeli masz w całym domu podłogówkę to bezsensem jest stale "kręcić"
    wodą w tej podłogówce.
    Co innego jest w przypadku grzejników, gdzie zatrzymanie pompy CO
    powoduje szybkie wychłodzenie grzejnika, a tym samym subiektywne
    odczucie zimna, kiedy grzejnik zimny oraz ciepła, kiedy grzejnik ciepły
    przy takiej samej temperaturze powietrza.