    Subject: Re: Jaki lekko rozprężny klej do drewna?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sun, 24 Feb 2019 15:13:32 +0100

    > Stara zasada stolarzy, szewcow itp klej dobrze trzyma jak go ni ma. Jak jest krzywe
    to trzeba zrobic proste a potem kleic.

    Nowa zaś mówi, że "kto nie zna klejenia nowej zasady, do dupy są jego
    porady". Wszystko przez to, że kiedy wymyślano starą zasadę nie istniały
    kleje, które potrafią pęcznieć i łączyć wypełniając puste przestrzenie.
    W domu, który kupiłem, na schodach jest drewniana balustrada, która była
    klejona wedle starej zasady. Balustrada latała "jak Żyd po pustym
    sklepie". Kolejne klejenia wedle starej zasady wytrzymywały po kilka
    miesięcy. Jak tylko skleiłem kilka lat temu klejem poliuretanowym, który
    pęcznieje i wypełnia wolne przestrzenie to balustrada od tych kilku lat
    stoi sztywno jak mój kutas, kiedy byłem jeszcze napalonym osiemnastolatkiem.