eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieJaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora? › Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?
    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
    Subject: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?
    Date: Thu, 27 Jan 2011 21:14:33 +0100
    <ihjbef$iam$1@inews.gazeta.pl> <op.vps2z9qu1cvm6g@jk-laptop>
    <ihji7m$7ed$1@inews.gazeta.pl> <ihjmbu$2jn$1@news.onet.pl>
    <1...@m...googlegroups.com>
    <ihk1df$l8m$1@news.onet.pl> <ihk3vv$2sv$1@inews.gazeta.pl>
    <ihkn2c$hmp$1@news.onet.pl> <4d3df6df$0$2499$65785112@news.neostrada.pl>
    <ihktpp$g72$1@news.onet.pl> <4d3dfdbf$0$2447$65785112@news.neostrada.pl>
    <ihngdv$cg9$1@news.onet.pl> <op.vpwqzxrx1cvm6g@jk-laptop>
    <ihoovb$lf3$1@news.onet.pl> <op.vpxhgub51cvm6g@jk-laptop>
    <9...@i...googlegroups.com>
    <ihpus1$fsm$1@news.onet.pl>
    <3...@l...googlegroups.com>
    <ihsept$erp$1@news.onet.pl>
    <a...@b...googlegroups.com>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:a6749436-90a4-40f7-a3df-8cd9dceb0edd@b34g2000yq
    c.googlegroups.com...

    > No widzisz. Bo wentylacja to kominy. Tak sie robilo od zawsze i dalej
    > tak sie robi. Wiec po co tak stanowczo piszesz, ze "Dajcie spokoj z
    > tymi kominami!! Przeciez do wentylacji nie trzeba budowac kominow...
    > " ? ;) Pokaz mi kogos kto ma wentylacje grawitacyjna i nie ma
    > komina :) Zeby powstal ciag musi byc komin.

    Kanal wentylacyjny i wywiewka wentylacyjna nad dachem. Zaden komin.
    A ze sie nie robi? Jak sie nie robi? Kupe nowych domow w kolo ma wywiewki
    wentylacyjne i komin jako taki potrzebny nie jest. Inna sprawa to kominy
    spalinowe, te musza byc tak czy tak. Mozna tez zaprojektowac dom w ten
    sposob, ze wystarczy praktycznie w ogole jeden komin, choc ja za wzorem Jana
    Werbinskiego nie zamierzam isc i przywiazywac sie do baniaka w srodku domu
    to i do jednego komina przywiazywac sie nie bede. Wystarczy tylko swiadomosc
    problemu, ale to nie jakas koniecznosc, zeby porownawczo stosowac jako
    argument za wentylacja mechaniczna. Po prostu kominy jakie opisujesz wcale
    nie musza byc.
    Ale skoro spytales to odpowiem. Mam cztery kominy, mialo byc piec, ale jeden
    okazal sie niekonieczny i zakonczylismy go ze stropem na strychu. Sluzy do
    prowadzenia niektorych kabli, rury od odkurzacza i wentylacji garderoby pod
    dach. Jeden z kominow to typowa wentylacja dwoch pomieszczen i z tego mozna
    byloby zrezygnowac na korzysc wywiewki. Na dzis mozna uznac, ze obecny stan
    to blad. Drugi komin to wentylacja lazienek, wywiewka kanalizacyjna i kanal
    na instalacje hydrauliczna. Tu wolalem zeby komin byl. To tez najwyzszy
    punkt domu z ktorego latwo zrobic uziom, oraz zalozyc anteny. Za kominem mam
    do tego celu specjalnie zrobiony wylaz dachowy. Trzeci komin to komin
    spalinowy do kominka, nie ma o czym gadac. Czwarty komin to komin spalinowy
    z kotlowni, wentylacja kotlowni i garazu. Na dzis blad, bo zaden kociol do
    niego podlaczony nie jest. To raczej postep a nie blad budowlany. Dwa kominy
    na dzis zastapilbym wywiewkami, jeden zostaje jako filar do anten, drugi do
    kominka. Gdybym budowal stan surowy dzis to sprawy kominowe rozwiazalbym
    inaczej, wtedy o tym malo kto mowil. A ze czytaja nas rowniez Ci co dopiero
    zaczynaja lub zaczna to niech wiedza. :-)

    Pozdro.. TK