  • Data: 2009-02-02 14:36:42
    Temat: Re: Jaki przekroj kabla do kuchni indukcyjnej??
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ja to wiem tylko wytłumacz mi czemu ZE tego nie wie i nie kasuje za moc
    > 18kW tyle co za moc 14kW skoro zakłada dokłaadnie takie same
    > zabezpieczenia. Moim zdaniem to kolejny polski absurd.

    Choćby z tego powodu, że musieli by Cię zmuszać do płacenia za moc 18kW, a
    nie za 14kW.
    Ty natomiast uważasz, ze wystarczy Ci 14kW i nie chcesz dopłacać za
    dodatkowe 4kW.
    Zamawiana moc to nie tylko zabezpieczenie-ogranicznik mocy, ale przede
    wszystkim zapewnienie dostarczenia takiej mocy przez 24h/dobę o określonych
    parametrach. Z tym się wiąże odpowiednia moc transformatora, ograniczona
    ilość odbiorców podłączona do tego transformatora, odpowiednie przekroje
    kabli, nie tylko do Twojego domu, ale od rozdzielni na osiedlu do
    skrzyń/złączy rozdzielczych.

    Ty zamawiając określoną moc oczekujesz, że z takiej mocy będziesz mógł
    skorzystać w dowolnej chwili, zaś ZE zapewnia Cię, ze jest Ci w stanie taką
    moc dostarczyć, kiedy tylko będziesz jej potrzebował. Za tą gotowość
    płacisz. Płacisz w chwili wykonywania przyłącza oraz płacisz w formie stałej
    comiesięcznej opłaty.
    ZE niestety także musi wyjść na swoje.
    Wyobraź sobie, że 100 gospodarstw zamawia po 14kW każde. Daje to łacznie
    1400kW = 1,4MW mocy.
    Teraz weźmy dla porównania 18kW. Daje nam to już 1,8MW mocy.
    Zatem jezeli wszyscy zamówią po 14kW to wystarczy trafo 1,4MW.
    Aby kazdemu zapewnić pobór 18kW to potrzebne jest już trafo 1,8MW i
    odpowiednio grubdsze kable oraz większe zabezpieczenia na rozdzielniach
    itd.

    Ty jako klient zobowiązujesz się nie pobierać więcej jak 14kW.
    ZE może w prosty sposób wyegzekwować to, choćby na podstawie wskazań
    licznika. Oczywiście stare liczniki nie miały takich możliwości, ale
    liczniki elektroniczne mają możliwość rejestrowania przekroczenia przydziału
    mocy i na tej podstawie wyliczania zużycia oraz naliczania opłat karnych za
    przekroczenia.
    To nie jest tak, że zamówisz 14kW i "hulaj dusza" będziesz ciągnął po 18kW.
    Na starym nieelektronicznym liczniku tak, ale na elektronicznym liczniku za
    nadwyżkę przepłacisz kilkakrotnie.
    Od strony technicznej nie ma możliwości założenia dokładnego ogranicznika,
    bo nie są produkowane ograniczniki o dowolnej wartości.
    ZE z racji konieczności zakłada najbliższą wartość ogranicznika, która
    zapewni Ci możliwość pobierania zamawianej mocy.

    Ty jako klient mozesz żądać od ZE odszkodowania czy też zadośćuczynienia
    jezeli się okaże, że ZE nie jest w stanie zapewnić ci dostarczenia
    zamawianej mocy o określonych parametrach.