    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Jaki zestaw fotowoltaiczny
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    Date: Fri, 24 Jul 2020 09:34:55 +0200

    24 Jul 2020 03:59:50 GMT, Budzik

    > Zgadza sie.
    > Ale te 20% to tak naprawde nie 20% bo to by oznaczało ze całosc energi
    > pchasz do sieci i pobierasz. A przeciez czesc zuzyjesz na miejscu bo sa
    > w domu sprzety które pracuja cały czas.
    > Ktos moze podac swoje statystyki?

    Statystycznie z tych 20% oddawanych do sieci połowa jest autokonsumpcją.
    Czyli można przyjąć faktor 0,9. Jednak ja do obliczeń zwrotu przyjmuję
    nadal 0,8. Zaniżam także przeciętny uzysk. Przy cenach DIY wychodzą zwroty,
    przy G11 oczywiście, na poziomie 3-4 lat. Przy G12 oczywiście wychodzi
    dłuższy zwrot.

    --
    Pozdor
    Myjk