  • Data: 2011-04-18 12:54:44
    Temat: Re: Jakie będą koszty ogrzewania gazem?
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.04.2011 14:24, Smerf pisze:

    > Wiesz co dość neidawno w jednym z setek wywodów nt. gazu, ktoś uparcie
    > twierdził, że 16 stopni to super idelna temperatura.

    Ale nie byłem to ja ani nikt w tym wątku. O 12C nie wspominając.

    [ciach]

    > Porównuje sie w tych watkach i wylicza - przyznasz ze robią to głównie
    > gazo-grzacze.

    Nie zwracałem na to uwagi.

    [ciach]

    > Wieć próbując tą sprawę analizować z psychologiczno-socjologicznego kąta to
    > powiem tyle, jezeli kogoś stać na ogrzewanie gazem to pewnie nie chce mu się
    > pisać nawet o tym ile na gaz wydał.
    > A ci co piszą i wyliczają to ludzie, którzy chca potwierdzenia ze dokonali
    > dobrego wyboru.

    Mnie interesuje ogólne porównanie - aczkolwiek z różnych względów gazu
    nie mam nawet w planach. Postawiłem na prąd i drewno.

    > Tylko ja sie kuzwa zastanawiam, po co ktos wydawał kilka set tysiecy kasy na
    > wybudowanie domu, zeby przez pół roku sidzieć i marznac i jak to sie dzieje,

    18C to nie jest "marznięcie" (chyba że ktoś autentycznie jest chory -
    jak mnie jakiś czas temu dorwała ostra grypa żołądkowa to przestałem się
    trząść dopiero przy 28C).

    > ze ktoś taki daje sobie radę z wyliczeniem zapotrzebowania kJ na m2 a przed
    > budowa nie umial sie zorientowac, ze jednak projekt który kupił nie spełnia
    > podstawowych wymagan kotłownianych i niestety jedynym zrodłem ciepła moze
    > byc jedno z tych drogich.

    W ogóle jednym z podstawowych błędów jest przewymiarowanie domu. Do
    powinien być dostosowany do potrzeb (z ewentualnym lekkim zapasem) i
    możliwości oraz mieć ewentualną opcję rozbudowy w razie konieczności.

    > I jeszcze dochodzą sprawy z gazem łupkowym - jaka trzeba miec wyobraznie,
    > zeby w analizie finansowej tego przedsiewziecia brac pod uwage, że na cenę
    > gazu wpłyną wydobycie gazu łupkowego ;)

    Podejrzewam, że prędzej będziemy mieli kontrolowaną fuzję niż tani gaz
    łupkowy ;->