  • Data: 2011-04-19 12:36:21
    Temat: Re: Jakie bed? koszty ogrzewania gazem?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 18-04-2011 o 20:03:12 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    > Dnia 18-04-2011 o 00:13:34 Kris <k...@w...pl> napisa?(a):

    > Sugerujesz, ze ta sama ilosc ciepla co wczesniej przez sciany przeniknie
    > przez pozostale mostki cieplne jak cisnienie przez inne dziury?
    Ta sama na pewno nie, ucieknie mniej, ale bez aparatu badawczego nie
    zmierzy ile.
    Termokamera by wszystko pokazała.

    > Kiedys pisalem, ze te sprawy warto rozpatrywac procentowo to mnie
    > zakrzyczeli, ze procenty to sie pije a straty to suma wszystkich strat.
    No ale to nie procenty 'uciekają' tylko ciepło, można je liczyć
    bezwzględnie
    w KW lub KCal a można w jednostse czasu czyli kWh albo w stosunku do strat
    całego domu procentowo.

    > Mniej wiecej to sie zgadza, kwestia podejscia do problemu. Tyle ze jakos
    > trudno uwierzyc, ze ocieplenie sporej przegrody pozostanie kompletnie
    > niezauwazone bez ocieplenia pozostalych pomniejszych spraw.
    I dla mnie też to jest dziwne, myślę że odczucia mieszkańców są obarczone
    dużym
    błędem, poza tym jedna zima to niewielkie porównanie, tym bardziej że są
    zimy łagodne
    tak ja ta poprzednia i surowsze jak ta co się skończyła.

    --
    Pozdr
    JanuszK