    From: "pytas" <c...@t...com>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Jakie drzewka owocowe (około 16 szt.) na działkę?
    Date: Tue, 12 Jan 2010 23:01:02 +0100

    > Z doświadczeń wielu dziłkowców wynika, że ilość drzew posadzonych, w dużej
    > mierze zależy od sposobu prowadzenia tych drzew. Najczęściej widuje się
    > zbyt gęsto nasadzone drzewa i krzewy. Wynika to z małej wiedzy o pokroju
    > korony drzew po wielu latach oraz braku wiedzy o zasadach cięcia drzew.
    > Jeśli masz mniej niż 500m2 to nie sadż więcej niż jedną czereśnię jeśli
    > nie masz zamiaru jej ciąć. Orzech włoski nie przycinany sadzić warto na
    > areale o powierzchni minimum 600m2. Drzewa te w formie naturalnej po 15-20
> [...]

    W zsadzie już rosnie trochę drzew zasadzonych przez rodzinę. Rosnie miedzy
    innymi orzech włoski i rzeczywiscie zajmuje dużo miejsca. Kupując nowe
    drzewka w miejsce tych starych chciałbym aby były niskie, łatwe do zrywania
    owoców. Co do pielęgnacji drzew, scczepienia, przycinania to nie mam
    zielonego pojęcia.