    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jakie gniazdka/przełączniki
    Date: Thu, 13 Nov 2014 15:15:30 +0100

    Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

    > A ja z trzymaniem się gniazdek w ścianie?

    Tak jak z wszystkimi od lat - przykręcasz na śrubki i masz spokój na zawsze.

    > Dotychczas zwykle miałem do czynienia z różnymi tanimi gniazdkami "noname"
    > bardziej i zwykle jednak po jakimś czasie był problem, żeby takie gniazdko
    > nie wyjeżdżało ze ściany albo przynajmniej się luzowało. Strasznie mnie
    > takie coś irytuje...

    Gniazdo do puszki przykręca się śrubkami. Zgaduję ze skoro Ci wyjeżdżały to
    ich nie przykręcałeś, albo masz stare puszki bez śrubek. Jeśli masz stare
    puszki to oczywiście te gniazda mają też łapki z pazurkami, ale to tak jak w
    każdym innym gnieździe mocowanym na pazurki bez śrubek - tu nie ma żadnej
    filozofii. Jak masz całkiem stare puszki (z połowy ubiegłego wieku) i one
    mają gładkie ścianki to niewiele się da zrobić - można oczywiście gniazdo
    przykręcać coraz mocniej, ale granicą jest tu wytrzymałość ściany (łapki
    rozpychają, puszkę i tynk odskakuje).

    > PS. Legrand nie jest głośny? Bo jeden znajomy mi właśnie odradzał, że w
    > drugim końcu domu słyszy pstryk Legranda.

    Legrand (jak każdy) robi różne systemy, więc nie generalizowałbym. Szczerze
    powiedziawszy nie pamiętam dźwięków innych (np. Sistena) natomiast pewien
    jestem co do Carivy - mnie _subiektywnie_ bardziej odpowiada dźwięk Carivy
    niż innych systemów. Jest bardziej jak mlaśnięcie a nie jak "klik".

    Najlepiej sprawdź w markecie - są różne zamontowane na półce i można po
    kolei wszystkie klikać :-) Jak się na taką wycieczkę wybrałem z żoną - ja
    sprawdzałem głośność, a ona zakamarki (są systemy z takimi fikuśnymi
    przetłoczeniami które się brudzą).

    Pozdrawiam
    Ergie