  • 1. Data: 2014-11-13 12:20:25
    Temat: Jakie gniazdka/przełączniki
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    Wszystkiego na raz nie wymienię, ale powoli i systematycznie chciałbym
    powymieniać, a także zainstalować nowe gniazdka/przełączniki w domu.
    Większość z nich jest bez bolca uziemiającego pomimo, że instalacja jest
    z uziemieniem i różnicówką zrobiona. Do tego będę miał do zainstalowania
    kilka gniazdek RJ-45 (kable w kat. 6tej), jakieś jedno pewnie gniazdo
    "rtv" dla 2 kabli anteny satelitarnej.

    Możecie polecić jakiś "system", który jest sensownie wyglądający,
    trzymający jakąś sensowną jakość i nie zabije mnie cenowo? I żebym
    właśnie mógł sobie powoli pojedyncze gniazdka i przełączniki jak co
    dokupywać w dłuższym okresie czasu?

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 2. Data: 2014-11-13 12:42:11
    Temat: Re: Jakie gniazdka/przełączniki
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

> [...]

    > mógł sobie powoli pojedyncze gniazdka i przełączniki jak co dokupywać w

    Legrand Cariva. Chyba obecnie najpopularniejszy z tanich, a przy tym
    mechanicznie bardzo wytrzymały. Do dostania w każdym markecie ceny ok. 7-10
    zł za mechanizm 1zł za ramkę. W sieci oczywiście taniej :-)
    Jedyny problem to to, że jest to system "ubogi" w dodatki (jakieś wyszukane
    gniazda głośnikowe itp) No i występuje tylko w dwóch kolorach białym i
    kremowym (ramki w czterech)

    Legrand robi też droższe serie które mają więcej opcji i kolorów.

    Z droższych systemów to z czystym sumieniem mogę polecić Berkera, no ale
    cena jakby inna :-) Simon kontakt też jest bardzo wytrzymały i ma
    rozbudowaną ofertę ale jak dla mnie zbyt głośny.

    Są też polskie (a może już nie polskie?) systemy, niektóre bardzo
    rozbudowane i też do dostania w każdym markecie ale mają kiepsko* działające
    mechanizmy.

    * - albo robią bardzo głośne "klik", albo dla odmiany są jak "gąbka" -
    moment przeskoku jest zupełnie nie wyczuwalny i potrafią zatrzymać się w
    połowie ruchu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2014-11-13 13:43:48
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2014-11-13 o 12:42, Ergie pisze:
> [...]
    >
    > * - albo robią bardzo głośne "klik", albo dla odmiany są jak "gąbka" -
    > moment przeskoku jest zupełnie nie wyczuwalny i potrafią zatrzymać się w

    A ja z trzymaniem się gniazdek w ścianie? Dotychczas zwykle miałem do
    czynienia z różnymi tanimi gniazdkami "noname" bardziej i zwykle jednak
    po jakimś czasie był problem, żeby takie gniazdko nie wyjeżdżało ze
    ściany albo przynajmniej się luzowało. Strasznie mnie takie coś irytuje...

    PS. Legrand nie jest głośny? Bo jeden znajomy mi właśnie odradzał, że w
    drugim końcu domu słyszy pstryk Legranda.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 4. Data: 2014-11-13 15:15:30
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

    > A ja z trzymaniem się gniazdek w ścianie?

    Tak jak z wszystkimi od lat - przykręcasz na śrubki i masz spokój na zawsze.

> [...]
    > nie wyjeżdżało ze ściany albo przynajmniej się luzowało. Strasznie mnie

    Gniazdo do puszki przykręca się śrubkami. Zgaduję ze skoro Ci wyjeżdżały to
    ich nie przykręcałeś, albo masz stare puszki bez śrubek. Jeśli masz stare
    puszki to oczywiście te gniazda mają też łapki z pazurkami, ale to tak jak w
    każdym innym gnieździe mocowanym na pazurki bez śrubek - tu nie ma żadnej
    filozofii. Jak masz całkiem stare puszki (z połowy ubiegłego wieku) i one
    mają gładkie ścianki to niewiele się da zrobić - można oczywiście gniazdo
    przykręcać coraz mocniej, ale granicą jest tu wytrzymałość ściany (łapki
    rozpychają, puszkę i tynk odskakuje).

    > PS. Legrand nie jest głośny? Bo jeden znajomy mi właśnie odradzał, że w
    > drugim końcu domu słyszy pstryk Legranda.

    Legrand (jak każdy) robi różne systemy, więc nie generalizowałbym. Szczerze
    powiedziawszy nie pamiętam dźwięków innych (np. Sistena) natomiast pewien
    jestem co do Carivy - mnie _subiektywnie_ bardziej odpowiada dźwięk Carivy
    niż innych systemów. Jest bardziej jak mlaśnięcie a nie jak "klik".

    Najlepiej sprawdź w markecie - są różne zamontowane na półce i można po
    kolei wszystkie klikać :-) Jak się na taką wycieczkę wybrałem z żoną - ja
    sprawdzałem głośność, a ona zakamarki (są systemy z takimi fikuśnymi
    przetłoczeniami które się brudzą).

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2014-11-13 20:01:15
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2014-11-13 12:42, Ergie pisze:

    > Legrand Cariva. Chyba obecnie najpopularniejszy z tanich, a przy tym
    > mechanicznie bardzo wytrzymały. Do dostania w każdym markecie ceny ok.
    > 7-10 zł za mechanizm 1zł za ramkę. W sieci oczywiście taniej :-)

    Ja również polecam Carivę. Niedroga i solidna.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 6. Data: 2014-11-13 21:01:12
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    Kżyho wrote:
> [...]
    > trzymający jakąś sensowną jakość i nie zabije mnie cenowo? I żebym
    > właśnie mógł sobie powoli pojedyncze gniazdka i przełączniki jak co

    Mam doswiadczenie z Ospel, ok, tj bez uwag. Simon Kontakt tez jest ok choc ten
    zolkl po czasie, ponoc nowe serie (ta moja z 10lat miala) juz tego nie robia
    (mowa o bialych).

    Ospel nie tak drogi. Ma duzo opcji do wyboru czego o carvia nie mozna
    powiedziec. Gniazdka oczywiscie drogie ... mozna kupic zaslepki a one sa na
    podstawie ramki do wtykow modularnych :-) ale trzeba wyciac sobie kwadraciki.
    Ponoc simon sprzedaje nawet same panele - robisz gniazdko sobie sam.

  • 7. Data: 2014-11-14 00:42:13
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 13 listopada 2014 13:43:49 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:

> [...]
    >
    > PS. Legrand nie jest głośny? Bo jeden znajomy mi właśnie odradzał, że w
    > drugim końcu domu słyszy pstryk Legranda.

    Drogie też wyłażą tylko że później. Na tą okoliczność wmurowałem zamiast gniazdek
    końcówki od przedłużaczy, takie na 4 i 5 wtyczek. Wystają ze ściany na jakieś 3mm. Od
    wielu lat kobiety nie są w stanie ich wyrwać ze ściany, czyli rozwiązanie poprawne.

  • 8. Data: 2014-11-14 07:16:28
    Od: tataglia <t...@g...pl>

    On 2014-11-13 12:42, Ergie wrote:
> [...]

    > cena jakby inna :-) Simon kontakt też jest bardzo wytrzymały i ma
    > rozbudowaną ofertę ale jak dla mnie zbyt głośny.

    Hmmm... ja zdecydowałem się na Simona głównie dlatego, że był cichszy od
    konkurencji - a już na pewno od Berkera.

    Pozdrawiam
    t.

  • 9. Data: 2014-11-14 17:01:35
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-11-13 21:01, forestdumb pisze:

> [...]
    > sa na podstawie ramki do wtykow modularnych :-) ale trzeba wyciac
    > sobie kwadraciki. Ponoc simon sprzedaje nawet same panele - robisz

    Ospel? Daj spokój, zwłaszcza seria Impresja. Łączniki to jakieś
    nieporozumienie. Zacinają się, iskrzą. Bardzo wrażliwe na niedokładność
    rozmiarową puszek. W przypadku ramek podwójnych jeszcze da się jakoś
    ustawić, ale przy potrójnych czy poczwórnych tragedia.
    Jeżeli komuś zależy na jakości to Berker. Legrand Cariva też przyzwoity,
    ale jak dla mnie brzydki no i te przetłoczenia, w których zbiera się
    brud. Hager Regina też porządny ale też wyglądem "d.... nie urywa" :)
    Ale gust to rzecz względna i o gustach się nie dyskutuje.

    Z polskich producentów trudno jest coś doradzić, bo trudno znaleźć coś
    naprawdę przyzwoitego, zbliżonego jakościowo do Berkera. Poza
    wymienianymi wcześniej można jeszcze polecić Kos Vena oraz jak ktoś
    szuka super oszczędności to DPM Solid Polska seria pod nazwą Corner -
    prawdopodobnie chińszczyzna, ale całkiem przyzwoita i prawie darmo.

    Co do "klikania" czy "mlaskania" mechanizmów to dobry mechanizm musi być
    głośny, ponieważ hałasują tam styki, które im szybciej łączą i
    rozłączają tym są głośniejsze.
    Styki im szybciej łączą i rozłączają tym mniej się wypalają i tym są
    bardziej trwałe.

  • 10. Data: 2014-11-14 17:36:17
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 14 listopada 2014 17:01:36 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > brud. Hager Regina też porządny ale też wyglądem "d.... nie urywa" :)
    > Ale gust to rzecz względna i o gustach się nie dyskutuje.

    Mam Hager Polo Fiorena - z wygladu bardzo prosty i klasyczny:

    http://elektrycznie.pl/data/files/zestaw_antr.jpg

    W montazu super, osprzet wydaje sie porzadny, moge polecic :>
    pozdr.

    --
    Adam Sz.