  • Data: 2009-02-06 18:43:53
    Temat: Re: Jakiej klasy ceramika budowlana?
    Od: "Tomek" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > - czy zastanawianie się nad klasą 20 ma sens (budować chcę normalny dom, z
    > poddaszem, nie czteropiętrową kamienicę)?

    nie ma

    > - czy klasa 10 to szajs absolutny?

    nie

    Generalnie takie zmiany nalezy uzgadaniac z konstruktorem. W moim projekcie
    byla podana klasa wytrzymalosci z jakiej nalezy budowac sciany nosne.
    Konsultowalem zmiane PTH z klasy P15 na P8 (akurat taki mi sie trafil w
    dobrej cenie za poludniowa granica). Uslyszalem, ze jesli chodzi o
    standardowe budownictwo typu parter z poddaszem uzytkowym - nie ma zadnego
    problemu. Gdybym chcial budowac cos 4-pietrowego to juz trzeba ostrozniej.
    Klasa mowi jaki nacisk wytrzymuje dany material (o ile dobrze kojarze jest
    to wartosc podana w MPa).
    W praktyce powiem Ci tak: zrobienie puszki pod gniazdko w tym P8 jest
    dziecinnie proste, ta sama zabawa w scianie z PTH klasy P20 wymaga sporo
    wiecej czasu. Nie utrudniaj wiec sobie zycia i oszczedzaj kase. Rob jak jest
    w projekcie i nie ulepszaj nic na sile.

    --
    Tomek