    From: Budyń <b...@r...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jezioro
    Date: Thu, 3 Jul 2014 11:41:30 +0200
    <lort1f$340$1@node1.news.atman.pl> <los5ih$8d4$1@node2.news.atman.pl>
    <losbtc$vfu$1@speranza.aioe.org> <losjpk$c46$2@dont-email.me>
    <losklq$nks$1@node2.news.atman.pl> <lotljt$u2s$1@speranza.aioe.org>
    <f...@g...com>
    <lougtp$2b0$1@usenet.news.interia.pl>
    <2...@g...com>
    <lp090d$5fo$1@speranza.aioe.org>
    <7...@g...com>
    <lp1oqo$2fv$1@speranza.aioe.org>
    <9...@g...com>
    <lp2u6q$f2g$1@speranza.aioe.org>
    <3...@g...com>

    news:392344fe-11ef-4350-a224-940044e1ed78@googlegrou
    ps.com...
    >Widzisz gadasz jak papież Franciszek. I w sumie dobrze gadacie i ja się z
    >tym zgadzam, tylko że to jest gadanie a życie inne scenariusze pisze.

    a kto ci broni byc jak franciszek :-)

    >Ci którzy w imie Allaha bombami się obwieszają i wysadzają razem z sobą
    >autobus "niewiernych" pewnie też nie rozumią że ktoś się ich obawia

    ale to jest toczenie alawy :) Ja sie pytam czemu mialbys sie obawiac mnie
    (lub innego katoliba). Nie mów mi o islamie.

    >To temat na dłuższa dyskusję ale raczej pewnie nie zaprzeczysz że w pewnych
    >społecznościach szczególnie tych mniejszych "dla oka" dużo rzeczy się robi

    dla oka czyli "dla opinii" rozumiem. Ale czy to źle? Nie zyjemy samotnie
    tylko w społecznosci. Jesli złodziej wie ze wszyscy sie dowiedza to nie
    ukradnie.

    >A widzisz. Niby dobrowolnie a jeden wyczytuje, drugi deklaracje każe
    >podpisywać a tata Tadeusz w inny sposób kasę pozyskuje. Czyli coś z tą
    >wspólnotą >kościoła jest nie tak że trzeba "środki przymusu"stosować.

    u mnie sa 3 parafie. Jeden proboszcz jest dziwny, wiec wierni glosuja nogami
    i chodza do sasiednich.
    A z kolei mój probosz jest zloty człowiek, a parafia dopiero w budowie. Nie
    musi wyznaczac składek miesiecznych :)

    I teraz uwaga - to ze we wspolnocie kosiciola sa jakies zgrzyty (ludzie to
    tylko ludzie, i wierni, i kler) nie jest podstawa do uprawnionego
    stwierdzenia ze boga nie ma itp A to tak działa - klecha ma wypasiona fure,
    wiec na pewno sam nie wierzy, czyli boga nie ma. CoBylocoUdowodnienia.
    Ale w konsekwencji - jesli Bóg jest , to żyj tak jakby był i nie patrz na
    innych.

    >Widać próbują myśleć i analizować to co widzą. I mniej podatni na
    >manipulacje sa.

    a nie uważasz ze to tylko kierunek manipulacji sie odwrócił?

    >Księdza na kolęde wpuszczam jak zapuka i pogadać z nim lubię.
    >I ze dwa lata temu mu przekazałem moje uwagi na temat katechetki. On na to
    >że wie że w sumie się ze mną zgadza ale nic nie może zrobić.
    >To jak on nic nie mógł zrobić to ja zrobiłem i dzieciaka wypisałem.

    to go zapisz gdzie indziej :/ Moja rada: zmien (w sensie: zacznij tam bywać)
    parafie, najlepiej na jakas akademicka. I pamietaj, to nie kler tworzy
    kosciół. A sprawy sa powazniejsze niz osobista, nawet sluszna, uraza do
    kleru. Ty, na koniec zycia zapewne zechcesz dostac szanse na zbawienie, do
    spowiedzi pójdziesz, przed smiercia to wyglada inaczej. Ale twoja corka bez
    fundamentów - niekoniecznie... Bog nie daje znakow w doroslym zyciu "wybierz
    mnie" , tylko dał jej ciebie. Eeee, katechezą zaleciało, a ja tylko elektryk
    :)

    b.