    Date: Sat, 12 Jul 2014 10:54:01 +0200
    From: uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jezioro
    <lpok3b$o20$1@node2.news.atman.pl><lpokpi$oni$1@node2.news.atman.pl>
    <lpolqk$ppu$1@node2.news.atman.pl><lpon2d$r35$1@node2.news.atman.pl>
    <lpoq61$ucv$1@node2.news.atman.pl><lpork1$vv6$1@node2.news.atman.pl>
    <lpou5i$2rd$1@node2.news.atman.pl> <lpoui2$21g$8@dont-email.me>
    <lppmin$sdg$1@node2.news.atman.pl>

    W dniu 2014-07-11 23:56, Ergie pisze:

    > To nie jest kwestia wiary tylko wiedzy. Tak wiem, że w KK obowiązuje
    > władza centralna i to papież (ewentualnie jakieś ciało doradcze)
    > ustanawia prawdy wiary. Jak biskup głosi coś sprzecznego z nauką
    > kościoła to tak - gada prywatnie.
    >
    > Posłuchaj czasem o. Rydzyka - ZTCW formalnie to jest duchowny
    > katolicki, ale to co on głosi ma się nijak do nauczania kościoła i
    > stwierdzi to każdy kto poznał podstawy doktryny chrześcijańskiej.
    > Wystarczy jego słowa skonfrontować z przemówieniami JP2 by zauważyć
    > spory dysonans.

    Ale pierdoły piszesz.
    Mówi prywatnie?
    Nie kolego. Ksiądz, który występuje na ambonie, w sutannie lub w
    koloratce nie jest osobą prywatną, ale duszpasterzem - funkcjonariuszem
    na służbie.
    Tak samo jak policjant w mundurze na komisariacie.

    > Dlatego postawa jakiegoś duchownego (nawet biskupa) nie jest
    > wyznacznikiem doktryny katolickiej.

    Kolego, kościół jest tak zbudowany, aby żaden z kapłanów nie głosił
    swoich prywatnych opinii. Zanim kleryk otrzyma święcenia kapłańskie to
    jest wielokrotnie sprawdzany i musi się podporządkować hierarchii
    kościoła. Każde odstępstwo od doktryny kościoła pociąga za sobą sankcje.
    Dowód: ks. Lemański.