    From: Krzemo <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jutro wstawiają okna
    Date: Mon, 30 Mar 2009 06:18:38 -0700 (PDT)

    On 30 Mar, 14:24, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha
    >
    > jesteś naiwny jak dziecko
    >
    > normy ISO nie służą wbrew pozorom poprawie jakości tylko służą unormowaniu
    > obrotu dokumentów. Wiele osób myśli (nawet na stanowiskach) że jak firma ma
    > ISO to jest lepsza niż ta bez ISO. A ISO to wielki gówno.
    >
    > Dla fabryki liczy sie tylko ilość produkcji i cena, ilość ma być maks cena
    > minimum, jakość sie już dawno przestała liczyć, popatrz jakiej jakości są
    > samochody produykowane współcześnie.- Ukryj cytowany tekst -

    G..no wiesz za przeproszeniem o ISO. Właśnie ISO służy podnoszeniu
    jakości. Jestem certyfikowanym auditorem (czyli audytorem od ISO) więc
    conieco o tym wiem. Różne normy odnoszą się do różnych obszarów, i
    jest sobie wyobraź sobie norma dotycząca produkcji....

    Tak masz rację, ta norma mówi o "dokumencie" i jego przechowywaniu,
    ale takim dokumentem jest też skarga klienta... Tak samo każda wada
    produktu musi być udokumentowana ("produkt niezgodny'). I niestety
    (albo raczej "stety") nie masz słuszności wyśmiewając się z norm (np.
    ISO a są i inne) bo to że zakład ma taką normę to nie oznacza że
    będzie ją miał po następnej kontroli. Utrzymanie normy ISO kosztuje
    zakład niemałe pieniądze (ale się opłaca) więc raczej nikt nie
    ryzykuje jej utraty. Norma nakazuje posiadać audytorów wewnętrznych,
    poddawać się okresowym audytom zewnętrznym, oraz poddawać się audytom
    zleconym przez firmy zewnętrzne, więc kombinowanie się nie opłaca bo
    ukrywanie faktycznego stanu jest poważnym naruszeniem normy (wszystko
    nawet fuszerki muszą być udokumentowane, a w razie fuszerki musi być
    wdrożone "działanie naprawcze"). Za dużo aby tutaj opowiadać. A dla
    fabryki liczy się też zadowolenie klienta, bo stracić renomę łątwo a
    odbudować trudno. I akurat w branży samochodowej to działa dobrze
    (chyba że wybierasz samochody nie w/g jakości a ceny - a to już inna
    bajka, tzn kup se chińczyka....)

    Co innego budowlanka "indywidualna" - tutaj klient jest niejako
    jednorazowy, i skala produkcji inna, więc cokolwiek by się nie robiło
    i tak nie przyjdzie jeszcze raz ... więc po co się wysilać?
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.