  • Data: 2009-05-03 21:23:25
    Temat: Re: KIERBUD - Umowa - stawka
    Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    On 3 Maj, 21:34, "Mariusz" <m...@n...net> wrote:

    > A dla mnie to nie takie oczywiste z ta strzalka...
    > Skoro monolit sie nie ugina, to dlaczego teriva sie ugina?

    Bo moj monolit to bylo 4t stali i plyta o grubosci 14-16cm, nie ma co
    porownywac z teriva! Plyta zelbetowa jak kazdy inny material podlega
    prawom fizyki i rzeczywiscie moze sie ugiac - ale im bardziej zbrojony
    i im grubsza plyta (no i oczywiscie rozpietosci) tym
    prawdopodobienstwo ugiecia mniejsze. Teriva nie jest taka jednorodna -
    tam sa jedynie "cienkie" (w porownaniu do np. tego mojego monolitu)
    belki i cienka warstwa betonu i dlatego ugina sie mocniej.

    > Jestem laikiem, ale cos tu smierdzi. Teriva to nie cos luznego,

    Luznego nie - ale monolit jest jednorodny :)

    > przeciez na
    > belkach i pustakach jest ok 4 cm betonu monolitu, a dodatkowo sa jeszcze
    > "zebra" miedzy pistakami, wiec co? Lamie sie na srodku zeby sie ugiac czy
    > beton sie ugina? To co sie stanie jak postawie na tym scianke dzialowa z
    > pelnej cegly?

    To jest wlasnie wada terivy - w miejscu postawienia scianek dzialowych
    powinienes miec dodatkowa belke, nie mozesz ich stawiac gdzie chcesz..
    Twoja teriva pewnie projektowana jest na obciazenia rzedu 150-200kg /
    m2, moj monolit na od 400 do nawet 600 (w garazu) kg / m2, a tam
    wytrzymal nawet 2t / m2 przez pol roku ;-)) Ale podobno mam lepsze
    zbrojenie niz skarbiec w pobliskim ING bo ten sam zbrojarz mi
    robil :-)

    > Nie chcialbym miec w garazu sufitu "wiszacego" doslownie na
    > srodku...
    > Jak dlugo powinna byc podparta stemplami teriva 6x6m o grubosci finalnej 24
    > cm?

    Beton osiaga wiekszosc swojej wytrzymalosci po tych 3-6 tygodniach w
    zaleznosci od warunkow, wiec ja dla pewnosci nie usuwalbym stempli
    szybciej niz po miesiacu..
    pozdr.

    --
    Adam Sz.