  • Data: 2009-10-05 11:35:01
    Temat: Re: Kable pod styropianem
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Od wykonawców innstlacji (trochę wiekszych niż domek) słyszałem że np.
    > Bittner na linkach też oszczedza i jakoś te same tulejki które na Lapp-ach
    > sie trzymają ok, z linek Bittnera zchodzą.
    > Ale to informacje z 2008 roku, dotyczące linek, no i naoczenie nie
    > sprawdzałem.

    No właśnie jakaś ogólna kicha z tymi kablami. Dwa tygodnie temu wykonując
    instalację kupowałem kable 3x2,5 i 5x2,5. Na oko było widać że w kablu 3x2,5
    przewody są cieńsze niż w 5x2,5 i chyba nie ma tu znaczenia miejsce zakupu
    bo zaopatruję się w hurtowniach elektrotechnicznych i tam jednak też nie
    całkiem jest w porzadku. Zasadniczo przewody mają atesty i producent za nie
    odpowiada, ale widząc różnicę na oko to od razu jakiś dyskomfort się
    odczuwa.

    Zauważyłem to już jakieś dwa lata temu robiąc odbiory instalacji. Pokłóciłem
    się kiedyś z inwestorem że użył na obwody gniazd przewodu 1,5mm (choć w
    projekcie było 2,5 mm) mając w pamieci że przeody 2,5 mm często się aż
    niewygodnie w gniazdach zarabiało ze względu na grubość i twardość, a te
    jego to się w palcach gięły. Spieniliśmy się na siebie bo nie chciałem mu
    wypisać protokołu aż w końcu on przywiózł mi luzem kabel użyty na
    instalację, pojechaliśmy na obiekt, przymierzyliśmy i faktycznie był to
    3x2,5 mm wg zamieszczonych oznaczeń producenta. Musiałem mu przeprosinową
    flaszkę postawić i protokół wypisałem.
    --
    Jackare