    From: "Jackare" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kaloryfer "drabinka" w bloku
    Date: Mon, 10 Jan 2011 22:49:51 +0100

    Użytkownik "PC" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:igf6bo$edb$1@news.task.gda.pl...
    > ?Kończę remont łazienki i doszedłem do wymiany kaloryfera. Mam problem, bo
    > mieszkam na ostatnim piętrze i w każdym pionie mam odpowietrznik.
    > Poradziłem sobie z hydrauliką, kanalizą i zabudowami ale w ogrzewaniu
    > czuję pustkę. Gdzie dać zawór termostatyczny?
    Na zasilaniu, czyli na wejściu ciepłej wody do grzejnika.

    Jak podłączyć kaloryfer, gdzie wejście a
    > gdzie wyjście?
    Tak naprawdę jest to obojętne najlepiej aby były po przeciwnych stronach co
    gwarantuje przepływ czynnika przez cały grzejnik i byle zasilanie i powrót
    nie były razem u góry grzejnika, czyli mogą być u dołu, mogą być po
    przekątnej, ostatecznie mogą być w linii na jednym słupku ale lepiej tak nie
    robić

    I co z tym odpowietrznikiem automatycznym? W ogóle jak go
    Odpowietrznik możesz dać na drabince nad zasilaniem co implikuje podłączenie
    zasilania z dołu drabinki, ale jako że jest to odpowietrzenie całego pionu,
    to fajnie byłoby gdyby ten pion nie odpowietrzał się przez Twój grzejnik
    zatem sugerowałbym: pociągniece rury z zasilania powyżej grzejnika np za
    zabudową z GK i na końcu tej rury zamontować odpowietrznik. odpowietrznik
    możesz wyprowadzić przez ścianę GK za pomocą kolanek lub gnąc rurę

    Do płyty GK możesz zabudować grzejnki stsując odpowiednio długie wkręty i
    kołki i chwytać je do "prawdziwej" ściany lub montując pod płytą drweniane
    kantówki wzdłuż linii mocowania grzejnika bądż wzmocni0one profile metalowe
    lub montując pod płytą GK połać płyty wiórowej lub płyty OSB, lub stosując
    specjalne koszulki do mocowania wkrętów w płytach GK lub stosując kołki
    molly