  • Data: 2011-01-11 20:51:07
    Temat: Re: Kaloryfer "drabinka" w bloku
    Od: M <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-01-11 21:28, Kadar pisze:

    > Nie do konca. Jesli temperatura wody w systemi zostanie automatycznie
    > obnizona to twoje termostaty na niewiele sie zdadza - wody ci nie
    > podgrzeja. nadal uwazam, ze to samo uzyskasz uzywajac zwyklych
    > zaworow.

    Nie uzyska. Temperatura wody daje maksymalną moc grzejnika, dzięki
    termostatowi automatycznie dostosowujesz temperaturę w pomieszczeniu
    (niższą od tej, którą uzyskasz przy mocy maksymalnej).

    Czyli - masz zwykły zawór i wodę w grzejnikach taką, że w pomieszczeniu
    masz 23C. Ustawiasz termostat na 21C i odcina on grzejnik jak przekracza
    21C.

    Oczywiście termostatem nie uzyskasz więcej niż maks (który jest funkcją
    temperatury w pomieszczeniu i temperatury wody na zasileniu).

    M.