  • 1. Data: 2011-01-10 14:50:35
    Temat: Kaloryfer "drabinka" w bloku
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    ?Kończę remont łazienki i doszedłem do wymiany kaloryfera. Mam problem, bo
    mieszkam na ostatnim piętrze i w każdym pionie mam odpowietrznik. Poradziłem
    sobie z hydrauliką, kanalizą i zabudowami ale w ogrzewaniu czuję pustkę.
    Gdzie dać zawór termostatyczny? Jak podłączyć kaloryfer, gdzie wejście a
    gdzie wyjście? I co z tym odpowietrznikiem automatycznym? W ogóle jak go
    zamocować do płyty K-G?

    PC

  • 2. Data: 2011-01-10 21:49:51
    Temat: Re: Kaloryfer "drabinka" w bloku
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "PC" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Poradziłem sobie z hydrauliką, kanalizą i zabudowami ale w ogrzewaniu
    > czuję pustkę. Gdzie dać zawór termostatyczny?
    Na zasilaniu, czyli na wejściu ciepłej wody do grzejnika.

    Jak podłączyć kaloryfer, gdzie wejście a
    > gdzie wyjście?
    Tak naprawdę jest to obojętne najlepiej aby były po przeciwnych stronach co
    gwarantuje przepływ czynnika przez cały grzejnik i byle zasilanie i powrót
    nie były razem u góry grzejnika, czyli mogą być u dołu, mogą być po
    przekątnej, ostatecznie mogą być w linii na jednym słupku ale lepiej tak nie
    robić

    I co z tym odpowietrznikiem automatycznym? W ogóle jak go
    Odpowietrznik możesz dać na drabince nad zasilaniem co implikuje podłączenie
    zasilania z dołu drabinki, ale jako że jest to odpowietrzenie całego pionu,
    to fajnie byłoby gdyby ten pion nie odpowietrzał się przez Twój grzejnik
    zatem sugerowałbym: pociągniece rury z zasilania powyżej grzejnika np za
    zabudową z GK i na końcu tej rury zamontować odpowietrznik. odpowietrznik
    możesz wyprowadzić przez ścianę GK za pomocą kolanek lub gnąc rurę

    Do płyty GK możesz zabudować grzejnki stsując odpowiednio długie wkręty i
    kołki i chwytać je do "prawdziwej" ściany lub montując pod płytą drweniane
    kantówki wzdłuż linii mocowania grzejnika bądż wzmocni0one profile metalowe
    lub montując pod płytą GK połać płyty wiórowej lub płyty OSB, lub stosując
    specjalne koszulki do mocowania wkrętów w płytach GK lub stosując kołki
    molly

  • 3. Data: 2011-01-11 06:14:07
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    ?Dzięki za wskazówki.

    Pozdrawiam,
    PC

  • 4. Data: 2011-01-11 12:11:17
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Gdzie da zaw r termostatyczny?

    Do czego ci zawor termostatyczny w bloku?

    KADAR

  • 5. Data: 2011-01-11 12:27:01
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    >Do czego ci zawor termostatyczny w bloku?

    Kiedyś były podzielniki kosztów ogrzewania.

    PC

  • 6. Data: 2011-01-11 14:16:42
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Kiedyś były podzielniki kosztów ogrzewania.
    >
    > PC

    Nie bardzo lapie te odpowiedz. Obevcnie w wiekszosci blokow
    zamonotowano czujniki pogodowe i w zaleznosci czy jest zimniej czy
    cieplej taka masz temperature w systemie. Tak naprawde nie masz
    zadnego wplywu na zwiekszanie temperatury jedynie na obnizanie ale to
    masz tez przy zwyklym zaworze.

    KADAR

  • 7. Data: 2011-01-11 15:12:01
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisał w wiadomości
    o.googlegroups.com...

> [...]
    >cieplej taka masz temperature w systemie. Tak naprawde nie masz
    >zadnego wplywu na zwiekszanie temperatury jedynie na obnizanie ale to

    Pogodowka to jedno a termostat t drugie, obie rzeczy sa potrzebne, mieszaja
    Ci sie ich funkcje.

  • 8. Data: 2011-01-11 18:30:12
    Od: "PC" <l...@w...pl>

> [...]

    cieplej taka masz temperature w systemie. Tak naprawde nie masz
    zadnego wplywu na zwiekszanie temperatury jedynie na obnizanie ale to

    Kiedyś, jak były podzielniki, to zawory termostatyczne były nieodzowne.
    Teraz są dla komfortu. Mam bardzo ciepłe mieszkanie a lubię jak jest chłodno
    więc ustawiłem kiedyś tak jak mi pasuje i tak jest, niezależnie od pogody.

    PC

  • 9. Data: 2011-01-11 20:28:11
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Kiedy , jak by y podzielniki, to zawory termostatyczne by y nieodzowne.
    > Teraz s dla komfortu. Mam bardzo ciep e mieszkanie a lubi jak jest ch odno
    > wi c ustawi em kiedy tak jak mi pasuje i tak jest, niezale nie od pogody.
    >
    > PC

    Nie do konca. Jesli temperatura wody w systemi zostanie automatycznie
    obnizona to twoje termostaty na niewiele sie zdadza - wody ci nie
    podgrzeja. nadal uwazam, ze to samo uzyskasz uzywajac zwyklych
    zaworow.

    KADAR

  • 10. Data: 2011-01-11 20:51:07
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-01-11 21:28, Kadar pisze:

> [...]
    > obnizona to twoje termostaty na niewiele sie zdadza - wody ci nie
    > podgrzeja. nadal uwazam, ze to samo uzyskasz uzywajac zwyklych

    Nie uzyska. Temperatura wody daje maksymalną moc grzejnika, dzięki
    termostatowi automatycznie dostosowujesz temperaturę w pomieszczeniu
    (niższą od tej, którą uzyskasz przy mocy maksymalnej).

    Czyli - masz zwykły zawór i wodę w grzejnikach taką, że w pomieszczeniu
    masz 23C. Ustawiasz termostat na 21C i odcina on grzejnik jak przekracza
    21C.

    Oczywiście termostatem nie uzyskasz więcej niż maks (który jest funkcją
    temperatury w pomieszczeniu i temperatury wody na zasileniu).

    M.