  • Data: 2009-04-28 04:27:04
    Temat: Re: Kamień polny
    Od: "Tornad" <t...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam,
    > zacząłem kopać fundamenty pod domek gospodarczy i okazało się, że mam prawie
    > 6 sporych kamieni do wykopania. Szukam lokalnie jakiegoś sprzęty, ale może
    > macie jakieś pomysły jak wydobyć takie kamienie. Wielkość: ok
    > 50cmx80cmx100cm każdy
    >
    > Paweł

    Ja takie kamyki wyciagalem z przyszlej piwnicy, rzegotka, lancuchem i
    kawalkiem liny przywiazanej do drzewa. I dwa wyrosniete lomy lub rury fi 50 do
    tego beda potrzebne.
    Kamien taki wazy tone, gora poltorej i mniej wiecej tyle samo sily trzeba aby
    go po gruncie pociagnac. Rzegotka ma uciag 2-3 tony wiec spoko wystarczy.
    Moze byc problem z lancuchem; bedac w Polsce w ub. roku kupilem piekny
    lancuch o zgrzewanych ogniwach, ocynkowany i niedrogi, tylko stowa, o
    nominalnej sile uciagu poltorej tony. Mial tylko jedna wade - rwal sie co
    kawalek jak stary sparcialy pasek od portek.
    Lancuch w porownaniu do liny jest bezpieczniejszy i bardziej przyjazny w pracy
    bo mozesz go zawiazac na guz i potem daje sie latwo rozwiazac. Ale latwiej
    jest gdy bedziesz mial jakies srubunki ulatwiajace jego skracania w czasie
    pracy.
    Pare godzin roboty i juz bedziesz mial jeden na wierzchu:).
    Powodzenia.