  • Data: 2015-01-07 16:06:40
    Temat: Re: Kanały teletechnizne?
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-01-07 o 14:49, Piotr Wyderski pisze:

    > No właśnie niezupełnie -- jak wiesz, gdzie co będzie, to od
    > razu kładź kable, a nie kanały pod nie. Kable są tanie i nikt
    > ich nie każe od razu podłączać, a dołożenie czegoś do kanału
    > wcale nie jest takie proste, jak się naiwnie wydaje.

    A jak za 10 lat będzie chciał dołożyć jeszcze jeden kabel albo wymienić
    już położony, to będzie kopał od nowa?
    Jak myślisz po co firmy telekomunikacyjne czy energetyczne robią od razu
    kanalizacje teletechniczne i nie ograniczają się jedynie do samych kabli?
    A jak już zakupi odpowiednią rurę, to przeciągnie wszystko, ważne żeby
    kupić rurę z pilotem lub samemu takiego dołożyć, na przykład przy okazji
    przeciągania pierwszego kabla.
    Ja akurat u siebie na działce wkopałem taką rurę:
    https://www.tim.pl/rura-oslonowa-karbowana-niebieska
    -110mm-dvk-110-6m
    i przeciąganie w tym kabla to pesteczka.