  • Data: 2012-06-25 06:59:27
    Temat: Re: Katastra!
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa wrote:

    > Nie twierdziłem, że mają zamiar to zrobić już teraz i natychmiast. Ani
    > też w bliskiej perspektywie czasowej. Chiny nie muszą się śpieszyć.

    muszą sie spieszyć bo nie uda im sie długo sztucznie dusić wewnętrznego
    wzrostu płac a wtedy ich wzrost gospodarczy diabli zaczną brać. Ich realny
    wzrost PKB jest szacowany jako mniej więcje połowa tego oficjalnie
    deklarowanego (to i tak sporo) ale opiera sie na biedzie wewnętrznej i
    sztucznie trzymanym jursie juana.

    > Ale ich gospodarka jest bardzo mocna, przejęli dużą część światowej
    > produkcji i prędzej czy później mogą zechcieć zrobić to, co zrobili
    > usamany, czyli opodatkować świat za pośrednictwem petrojuanów.
    >
    > Zauważ, że obecnie handel ropą jest rozliczany właściwie wyłącznie w
    > dolarach USA. Czyli wszyscy, co chcą mieć ropę a nie mają własnej,
    > muszą te dolary mieć. A usamany tych dolarów ciągle dodrukowują,
    > czyli promują inflację. A kontrolowana i planowana inflacja to de
    > facto podatek ściągany przez emitenta.

    ho ho ho...

    ropy sie nie da przenieść gdzie indziej (choć USA sie zaczyna całkiem
    solidnie uniezależniac od arabskiej ropy). produkcję zaś można przenieść w
    inne miejsce świata.