eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKiedy należy dać papę na chudziak i czy wogóle się daje? › Re: Kiedy należy dać papę na chudziak i czy wogóle się daje?
    From: "Tornad" <t...@h...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kiedy należy dać papę na chudziak i czy wogóle się daje?
    Date: Thu, 29 Apr 2010 15:47:15 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Witam
    > Mimo że w projekcie mam tylko folie, to zastanawiam się kiedy daje się papę
    > na chudziaku i po co?
    > Czy w ogóle warto dawać i ma to sens, a jeśli tak to jaką?
    >
    > Przeglądam różne fora i jedni dają inni nie dają, wiec sam już nie wiem.
    > Możecie podpowiedzieć?
    > Pozdrawiam
    > Bartek

    A ja chialbym superspecjalfachofcow zapytac po co na chudziak daje sie folie.
    Z tego co wiem, to w ogole chudy beton daje sie w celu glownie ochrony podloza
    gruntowego na czas wykonywania szalunkow aby w przypadku deszczu nie ciapkac
    sie w blocie, ktore potem obciazone powoduje nadmierne osiadanie fundamentow.
    I korzystne jest zwiaznie betonu lawy z tym chudziakiem, ktory jest wylany
    nieco szerzej zatem korzystnie zwieksza powierzchnie podstawy fundamentu.
    Az tu nagle zapewne pod wplywem nagonki na ociplenie, globalne oczywiscie,
    ktos wpadl na pomysl aby lawe od tego chudziaka izolowac... Na tej chyba
    zasadzie, ze kto nie zaizoluje ten na dlugie lata bedzie wykluczony z lokalnej
    smietanki towarzyskiej...
    Wiec moze ktos mi wytlumaczy korzysci plynace z tej izolacji plynace bo
    oprocz dilerow te folie sprzedajacych, zadnych technicznych korzysci z tego
    nie widze, malo uwazam to za rodzaj sabotazu.
    Pzdr.
    Tornad