eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKiedy należy dać papę na chudziak i czy wogóle się daje? › Re: Kiedy należy dać papę na chudziak i czy wogóle się daje?
    From: jac <d...@p...fm>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kiedy należy dać papę na chudziak i czy wogóle się daje?
    Date: Thu, 29 Apr 2010 15:58:35 +0200

    W dniu 2010-04-29 15:47, Tornad pisze:

    > A ja chialbym superspecjalfachofcow zapytac po co na chudziak daje sie folie.
    > Z tego co wiem, to w ogole chudy beton daje sie w celu glownie ochrony podloza
    > gruntowego na czas wykonywania szalunkow aby w przypadku deszczu nie ciapkac
    > sie w blocie, ktore potem obciazone powoduje nadmierne osiadanie fundamentow.
    > I korzystne jest zwiaznie betonu lawy z tym chudziakiem, ktory jest wylany
    > nieco szerzej zatem korzystnie zwieksza powierzchnie podstawy fundamentu.
    > Az tu nagle zapewne pod wplywem nagonki na ociplenie, globalne oczywiscie,
> [...]
    Witam

    Kolega chyba pomylił pojęcia. Chudziakiem w tym przypadku nazwano płytę
    betonową leżącą bezpośrednio na gruncie -dolną warstwę podłogi na której
    leży stryropian, wylewka i posadzka.
    Swoją drogą nazywanie tego chudziakiem może być mylące bo tą płytę
    przecież czasem się zbroi, daje porządny beton itd.

    Pozdrawiam
    jac