  • Data: 2009-05-16 22:17:19
    Temat: Re: Kilkudziesięcioletnie drzwi wewnętrzne
    Od: "Andrzej" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mam w domu kilkudziesięcioletnie drzwi wewnętrzne pomalowane farbą olejną
    > nia biało. Czy próbował ktoś z grupowiczów wypalarką wypalić warstwy farby
    > drzwi aby dotrzeć do drewna żeby je zabejcować i wylakierować. A jeśli ta
    > czynność jest niewykonalna albo zbyt żmudna (bo warstw tej farby jest co
    > najmniej kilkanaście), to czy można te drzwi przemalować na kolor brązowy,
    > jesli tak to jakie czynności należy wykonać przed malowaniem, bo ta biała
    > olejna farba jest dosyć śliska. Jeszcze jedno te drzwi mają zamki i klamkę
> [...]

    Wszystko fajnie bo to temat tabu w Polsce ale co z ołowiem? Wiem, że o tym
    się nie mówi bo to temat niewygodny (ale nie znaczy że nie istnieje) ale
    wśród poniższych postów nikt na to nie zwraca uwagi w wyraźny sposób. W
    niektórych krajach od 30 lat jest zakaz stosowania dodatków ołowiu do farb,
    nie znane są mi takie dane z Polski a nie chodzi tu o farbę przeciwrdzewną
    minia tylko o typowe olejne, które a w szczególności białe zawierały duże
    ilości tego toksycznego składnika. Nikomu nawet by nie przyszło do głowy
    usuwać takimi sposobami farby jakie tu padły bo raczej w innych krajach jest
    powszechna wiedza o tym. Po zakupie domu dostaje się informacje o możliwych
    zagrożeniach i sposobie radzenia z nimi od gminy, w sklepach budowlanych,
    jest to powszechna wiedza ale nie u nas. Nie łudźcie się, że nasze państwo
    dbało o obywateli za komuny czy później nie jest znana mi data całkowitego
    zakazu używania ołowiu czy jakaś większa akcja uświadamiająca, więc wiele
    ścian, podłóg, okien jest nim nafaszerowanych i zwykłe maseczki nic nie
    pomogą w czasie ich usuwania. Szczególnie trzeba uważać w przypadku dzieci
    gdzie wyrządza on największy szkody w układzie nerwowym.

    http://www.epa.gov/lead/pubs/leadsafetybk.pdf

    Pozdrowienia A