  • Data: 2013-02-25 12:11:11
    Temat: Re: Kładzenie drugiej warstwy wełny - poddasze użytkowe
    Od: "dziadek+40" <a...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Budyń" <b...@r...pl> wrote in message
    news:52c7396c-fbc8-4756-9d17-4aef29e08534@googlegrou
    ps.com...
    W dniu poniedziałek, 25 lutego 2013 11:40:24 UTC+1 użytkownik dziadek+40
    napisał:

    >ile masz tej wełny? Bo rozumiem ze ci zimno :)

    Roznie mam,
    ale miedzy krokwiami 18 cm Isovera a na krokwiak zaleznie od pomieszczenia.
    W łazience np 5 cm extrudowanego polistyrenu, uszczelne wszystko pianka. Ale
    wlasnie w okolicach murlaty miedzy wiencem, papą murłatą oraz przez
    ocieplenie saczy sie zimne powietrze.
    To bylo niestety 1 pomieszczenie jakie ocieplałem i niestety tu mam
    najwiecej niedoróbek.
    W innych pokojach mam np 10 cm styropianu tez uszczelnionego pianką, tam
    jest w sumie świetnie. nic sie nie dzieje złego.
    Wiec nie chodzi o to ze mam zimno bo nie mam, jak mowie starałem sie zrobic
    to dla siebie wiec b. porzadnie.

    >niby tak tylko jest 4x droższa niż wełna.

    Moze i drozsza, ale dzieki tym ch.... ktorzy zgodzilili sie i godza na
    polityke walki z CO2 za chwile tona wegla czy KWh podskocza o 50-100% i
    wtedy cena samej izolacji nie bedzie miala znaczenia wobec roznic w
    izolacyjnosci jaką drozej kupujemy.
    Poza tym chyba nie 4 razy. Okolo 60 zł za m2 biorą, ile zaplacisz za wełne z
    polozeniem, foliami itd, ktora po tem i tak nie bedzie ocieplac bo wiatr
    wszystko wywieje?

    >bzdura, bo tu nie chodzi o konwekcyjne unoszenie sie powietrza....

    >...tylko o przedmuchy spowodowane różnicami ciśnień wewnątrz/na zewnątrz -
    >te nieszczelności (ale raczej od środka >budynku) są istotne.

    Wyobraz sobie ze roznica poziomów i temperatur wywoluje rowniez roznice
    cisnień, wiec nie pisz ze to bzdury.
    nawet w bezwietrzny dzień saczy sie mróz.

    >aaaa, wiadomosci z ulotki marketingowej, marnej zresztą ;) Piana, a
    >zwłaszcza zamkniętokomorowa nie oddycha, co >zresztą żadną wadą nie jest.

    >b.

    Mozliwe, w kazdym razie do pomieszczen mieszkalnych uzywa sie pianki o
    otwartych porach wiec jakas tam migracja powietrza sie odbywa.

    Nie mam nic wspolnego z ta technologia ani firmami ja sprzedajacymi, jestem
    zwyklym informatykiem, ale namowilem 1 kolege w pracy, ktory budowal rok
    temu dom i wiemy obydwaj, ze to jest to co nalezy uzyc i jak mowie, na dzien
    dzisiejszy zadnej welny nigdy w zyciu nie uzyje do ocieplenia poddasza
    uzytkowego.