eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKlimatyzator na 2 pomije › Re: Klimatyzator na 2 pomije
  • Data: 2023-09-15 17:04:10
    Temat: Re: Klimatyzator na 2 pomije
    Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 15.09.2023 o 13:29, Myjk pisze:
    > Thu, 14 Sep 2023 22:31:23 +0200, Pete
    >
    >>>
    >>> Bo jest akceleracja wspomagana silnikiem elektrycznym.
    >>
    >> Nope.
    >> Mikrowspomaganie rozrusznikiem (sic!)
    >
    > A rozrusznik to niby jaki jest, spalinowy? Zresztą trudno
    > to nazwać rozrusznikiem, skoro moc tego niewiele mniejsza
    > niż cały silnik spalinowy z malucha.



    > Znaczy wiadomo że jest
    > to _także_ rozrusznik, tak samo jak w moim PHEV, ale jednak
    > to jest po prostu silnik elektryczny.

    Którego moc jest równa 10% mocy spalinowego 1.0 do niego przyczepionego.
    BTW jaka jest moc rozruszników w BEV?

    >
    >>>> Tylko pytanie, czy ten silnik wytrzyma więcej niż 150tys. km.
    >>>
    >>> Pewnie w automacie i w pełnej hybrydzie by spokojnie wytrzymał 2x tyle.
    >>> Przy manualu, co jest w ogóle jakimś absurdem szczególnie przy hybrydzie,
    >>> pewnie można go szybko zajechać, ale wcale nie trzeba.
    >>
    >> Bo ta hybryda to takie głaskanie ekologów. Niby jest (całe +16KM) a
    >> jakby jej nie było (patrz wyżej)
    >
    > To jest mało istotne że to tylko 16KM, w elektryku moment obrotowy się
    > najbardziej liczy i sprawność, to tu silnik spalinowy ma największe
    > problemy, szczególnie właśnie przy ruszaniu.

    Ale finalnie zużycie benzyny jest o te 10% mniejsze. Baterii i mocy
    nawet nie wystarcza na wyjechanie z garażu bez spalin. Więc po co to
    komu? :)

    >
    >>>> Aha, spalanie w cyklu mieszanym (zawsze 4os.) wyszło 5.5l
    >>>
    >>> No bo masz tu po pierwsze rekuperację, a po drugie, jak wspomniałem dwa
    >>> akapity wyżej, jest wspomaganie ruszania silnikiem elektrycznym, dzięki
    >>> czemu jest poprawiona sprawność samego silnika spalinowego. Nijak byś
    >>> takich wartości nie uzyskał na zwykłym ICE a tym bardziej w 17-letnim
    >>> gruzie.
    >> No no no. Sam Ford deklaruje, że MHEV ma _do_ 10% mniejsze spalanie.
    >> Więc wersja bez hybrydy spali ok 6l.
    >
    > No no no, ale oni tym przecież głaskają ekologów, więc im nie zależy na
    > znacznym wykazywaniu przewagi hybrydy, wolą lepsze parametry wykazać dla
    > czystego spaliniaka. W rzeczywistości jakbyś chciał jechać spaliną tak samo
    > jak tą hybrydą, to już by spalił min. 7.
    >

    No nie.
    Hybryda wg producenta spala od 5.5l
    BEV - od 6.0l.

    Ale chciałem tylko wtrącić w Waszą dyskusję, że 3cylindrowy silnik 1.0
    wcale nie musi być kosiarką. Hybryda wpadła tylko przypadkeim, bo taką
    wersję dostałem z wypożyczalni. A widzę że były też BEV-y z tym silnikiem.

    --
    Pete

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1