  • Data: 2015-03-11 12:40:38
    Temat: Re: Kocioł gazowy do niewielkiego mieszkania
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 11 marca 2015 02:36:53 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    Jak by okien nie otwierać to pewno 300W na 80m2 z zapasem wystarczy. Przy 40m2
    wyjdzie że bez otwierania okien w mrozy 150W. To pewno zasługa nowoczesnych
    grzejników elektrycznych Jak teraz żarówka pobiera 10 razy mniej prądu niż kiedyś i
    daje tyle samo światła. To dlaczego z grzejnikami miało by być inaczej.

    > Wszystko przekabacasz zeby na Twoje wyszlo :-)
    >
    > 1kW to byl odpowiednik dla 40m2, a nie dla 80m2 i dla zamknietych okien;)
    >
    > Ja tam jestem za zrobieniem OZC - wszystko bedzie wiadome ale przy grzejacych
    > sasiadach to nawet jakby wylaczyc calkiem swoje ogrzewanie - ponizej 10stC
    > pewnie nie spadnie :-) Wszystko zalezy od ulozenia / polozenia mieszkania..
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam Sz.

    Nie na moje bo dałem sobie spokój. Nabijam się z nich. Oczywiście że przed decyzją
    czym grzać powinno się wstępnie policzyć jakie będzie zapotrzebowanie na ciepło.
    Zwłaszcza że wzór prosty i dane dotyczące ścian, podłóg i sufitów są w sieci. Jak
    problem ze znalezieniem to można spytać tutaj i pewno ktoś by podpowiedział. Jak się
    komuś nie chce albo w panią od matematyki rzucał kamieniami to może policzyć
    przyjmując jakie jest zapotrzebowanie na ciepło na metr kwadratowy albo na metr
    sześcienny dla budynku w jakim jest mieszkanie.