  • 1. Data: 2015-03-09 11:05:45
    Temat: Kocioł gazowy do niewielkiego mieszkania
    Od: Kris <k...@g...com>

    Zanabyłem mieszkanie ok 40 metrów.
    Ogrzewane piecem kaflowym- jeden na dwa pokoje+ otwarta kuchnia. W łazienne grzejnik
    elektryczny.
    Zanim wynajmę chcę tam zrobić remont a ponieważ piec i tak nadaje się do
    przestawienie to go pewnie wywalę i zrobię ogrzewanie gazowe.
    3 grzejniki(2 pokoje + łazienka)+ CWU- instalacja wiec banalnie prosta
    Jaki kocioł proponujecie. Raczej coś niskobudżetowego gdyż mieszkanie idzie na
    wynajem. Ma ogrzać te 40mkw + zapewnić CWU dla rodziny.

  • 2. Data: 2015-03-09 13:06:59
    Temat: Re: Kocioł gazowy do niewielkiego mieszkania
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 09-03-15 o 11:05, Kris pisze:
> [...]
    > Jaki kocioł proponujecie. Raczej coś niskobudżetowego gdyż mieszkanie idzie na
    wynajem. Ma ogrzać te 40mkw + zapewnić CWU dla rodziny.

    Instalacja jest banalnie prosta o ile...olejesz biurokrację.
    Jeżeli będziesz chciał wszystko lege artis to:
    -pozwolenie na budowę (kotłowni)
    -projekt
    -uprawniony gazownik
    -kominiarz+koszty przystosowania komina (raczej kocioł turbo, koszt
    przepchnięcia rur podwójnych ok. 2500-3000zł)

    Ogółem koszt ok.8000-8500 zł, a więc niemało jak na lokal 40m2.

  • 3. Data: 2015-03-09 13:23:55
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-03-09 o 11:05, Kris pisze:
> [...]
    > Jaki kocioł proponujecie. Raczej coś niskobudżetowego gdyż mieszkanie idzie na
    wynajem. Ma ogrzać te 40mkw + zapewnić CWU dla rodziny.

    Mnie również zdarza się kupować i wynajmować. Powiem jedno, po
    kilku(nastu) latach doświadczeń dochodzę do wniosku, że inwestowanie w
    tego typu rozwiązania nie ma sensu.

    A to z dwóch powodów.

    Po pierwsze, duże koszty. Kocioł, kaloryfery, komin, instalacja. Dla
    mieszkania dwupokojowego wyjdzie pewnie koło 10 000 zł. A za 1 tys
    kupisz 3 fajne grzejniki konwektorowe do powieszenia na ścianie i
    drabinkę grzaną prądem do łazienki. Niech nawet grzanie prądem wyjdzie 2
    razy drożej niż gazem, to ile rocznie zaoszczędzisz na tak małym
    mieszkaniu? 1000-1200 zł? No to zwróci się po 10 latach. Jak wcześniej
    kotła nie będziesz musiał wymienić.

    Po drugie, w takim mieszkaniu musi być wszystko idiotoodporne.
    Zwłaszcza, jak wynajmujesz studentom wydziałów humanistycznych :)
    Jak już jest instalacja c.o., to ktoś to musi odpowietrzać, ktoś musi
    robić serwisy kotła, ktoś musi od czasu do czasu jakiejś wody dopuścić,
    itp. Jak lubisz jeździć do mieszkania i się tym zajmować, to ok
    (dodatkowe koszty!). Ale jak chcesz mieć spokój i w ogóle tam nie
    zaglądać, to zapomnij. Ja miałem mieszkanie z c.o. i wiecznie coś się
    tam działo. A to kapało z zaworu termostatycznego, bo ktoś przy jakiejś
    imprezie "zahaczył" krzesłem. A to się piec nie załączał, bo się pompka
    zapowietrzyła. I ciągle coś. I ciągle telefony. Średnio raz na 2
    miesiące. A jak wstawisz takie najprostsze konwektory, to nawet od biedy
    wymienisz za śmieszne pieniądze.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 4. Data: 2015-03-09 14:10:32
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "wolim" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > A to z dwóch powodów.

    [ciach]

    Dobrze gada :-) Mnie też się wydaje że przy tak małej powierzchni taniej
    wyjdzie grzać prądem tym bardziej że przy tak małej powierzchni to pójdzie
    na normalnym zasilaniu 1f. Grzejniki kupisz już za 200zł. Przy trzech
    sztukach to 600zł. Do bojler elektryczny za drugie tyle i gotowe. Jedyny
    koszt to wymiana bojlera co 5-10 lat.

    Można też oczywiście dać piece akumulacyjne z szamotem i grzać w drugiej
    taryfie, ale to już podniesie cenę. A dwie taryfy przy konwektorach też
    dadzą oszczędności - wystarczy podpiąć do grzejników programator
    mechaniczny. Owszem będą wahania temperatury ale do przyjęcia. Wynajmujący
    sobie sam zadecyduje czy woli płacić trochę więcej i mieć komfort czy też
    będzie grzał tylko w nocy ale za to sporo taniej.

    Aha jeśli ma być dla studentów to bym jeszcze założył licznik przedpłatowy i
    masz spokój. Z gazem to albo Ty musisz ciągle pilnować rachunków i ich
    kredytować, albo ryzykujesz że Ci kiedyś licznik gazownia ściągnie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2015-03-09 15:10:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 marca 2015 14:10:49 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    > na normalnym zasilaniu 1f. Grzejniki kupisz już za 200zł. Przy trzech
    > sztukach to 600zł. Do bojler elektryczny za drugie tyle i gotowe. Jedyny

    To też biorę pod uwagę ale tu pytań nie mam bo koszty znam a i sam zrobię. Prądem
    taniej inwestycyjnie(co mnie obchodzi, nie obchodzi przyszłych lokatorów), gazem
    taniej w comiesięcznych rachunkach(a to obchodzi lokatorów a nie obchodzi mnie).
    Mając mieszkanie ogrzewane prądem, znaczy wyższe comiesięczne rachunki może być
    trudniej znaleźć chętnych. znajomy wynajmuje mieszkanie też ma chętnych bo koszty
    ogrzewania kaflokiem są symboliczne.
    > Aha jeśli ma być dla studentów
    Nie ma tu studentów. Raczej tak jak w innych wynajmowanych przeze mnie
    nieruchomościach- normalna rodzina.
    >to bym jeszcze założył licznik przedpłatowy i masz spokój.
    Przedpłatowy zawsze zakładam lokatorom.

    >Z gazem to albo Ty musisz ciągle pilnować rachunków i ich
    > kredytować, albo ryzykujesz że Ci kiedyś licznik gazownia ściągnie.
    Też nie tak bo umowę przepisuje na lokatora i to jego problem ew zadłużenie.

    Wyżej ktoś pisze o papierologi, to akurat nie problem i do załatwienie dość szybko tu
    u nas.
    Koszty papierologi w moim konkretnym przypadku znam i są do zaakceptowania kwestia
    kosztów kotła bo nie mam pojęcia w tym temacie. Koszt grzejników i rurek jest mi
    znany.
    Może więc ktoś zapoda jakiś konkretny model kotła a ja na spokojnie wszystko
    przeliczę i przeanalizuję.

  • 6. Data: 2015-03-09 15:50:24
    Od: k...@g...com

> [...]
    > masz spokój. Z gazem to albo Ty musisz ciągle pilnować rachunków i ich
    > kredytować, albo ryzykujesz że Ci kiedyś licznik gazownia ściągnie.

    Przy tak malej powierzchni przy temperaturach w okolicach 0 - +5 potrzeba do ogrzania
    ok 1,5kW mocy ciągłej. To da w miesiącach grzewczych mniej więcej 600-800 złotych za
    prąd do ogrzewania. Przy takim koszcie mieszkanie będzie niewynajmowalne.

  • 7. Data: 2015-03-09 15:59:41
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-03-09 o 15:50, k...@g...com pisze:

> [...]
    złotych za prąd do ogrzewania. Przy takim koszcie mieszkanie będzie niewynajmowalne.

    Przy 1,5 kW to mi wychodzi jakieś 570 zł przy jednej taryfie. Przy
    dwutaryfówce wyjdzie jeszcze mniej, więc coś dziwnie liczysz.
    Ale fakt, że to i tak dość dużo, biorąc pod uwagę, że ostatnie miesiące
    mieszczę się poniżej 500 zł za ogrzewanie + CWU gazem w domu 165 m2...

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 8. Data: 2015-03-09 16:08:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 marca 2015 15:59:42 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:
    > Przy 1,5 kW to mi wychodzi jakieś 570 zł przy jednej taryfie. Przy
    > dwutaryfówce wyjdzie jeszcze mniej, więc coś dziwnie liczysz.
    1,5kw x 24h x30dni x 0,6zł to wychodzi coś koło 650zł

    > Ale fakt, że to i tak dość dużo, biorąc pod uwagę, że ostatnie miesiące
    > mieszczę się poniżej 500 zł za ogrzewanie + CWU gazem w domu 165 m2...
    Ano właśnie, gazem powinno wyjść sporo taniej.

  • 9. Data: 2015-03-09 16:22:04
    Od: wolim <n...@p...tu>

> [...]

    złotych za prąd do ogrzewania. Przy takim koszcie mieszkanie będzie niewynajmowalne.

    Dziwna ta teoria.

    Właśnie sprzedaję 80 metrowe mieszkanie, które było grzane prądem przez
    ostatnie 17 lat. Co prawda było to c.o. z kotłem elektrycznym, ale to
    bez znaczenia, bo sprawność taka sama chyba. W ostatnich miesiącach
    przychodziły w zimie rachunki rzędu 500-550 zł, a za ten miesiąc
    naliczyli 60 złotych, bo była nadpłata. Od tego odejmijmy prąd użytkowy,
    powiedzmy 100 złotych, to wyjdzie max 450 za ogrzewanie razem z grzaniem
    wody (przepływówka 12kW). Przypominam, mieszkanie 80m2. Mieszkało w
    porywach do 6-7 studentów, więc na grzanie wody szło sporo kasy. Do tego
    okna stare, drewniane ze szparami na pół palca. Nikt nie oszczędzał, bo
    umówiłem się, że płacą ryczałtowo za prąd i nie ma znaczenia ile zużyją
    - bo bali się wynająć przez to ogrzewanie - a ja wiedziałem ile będzie
    wychodzić, bo wcześniej sam tam przez kupę lat mieszkałem.
    Jak chcesz, mogę pokazać rachunki.

    I jak to się ma do tych Twoich teoretycznych obliczeń 600-800 złotych za
    mieszkanie 40m2 przy temperaturach 0-5 stopni?

    Ja przypuszczam, że za ogrzanie 40m2 prądem nie wyjdzie więcej niż 300
    złotych w zimie.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 10. Data: 2015-03-09 16:45:41
    Od: k...@g...com

> [...]
    > Ale fakt, że to i tak dość dużo, biorąc pod uwagę, że ostatnie miesiące
    > mieszczę się poniżej 500 zł za ogrzewanie + CWU gazem w domu 165 m2...

    Przyjąłem bardzo łagodną zimę. Jak się utrzyma średnio -5 przez miesiąc to średnia za
    miesiące grzewcze wyjdzie w okolicach tysiąca za miesiąc.