    From: zbigi <z...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kocioł olejowy.
    Date: Thu, 12 Sep 2013 19:29:32 +0200

    Piotr P. napisał(a):
    > In news:l0sr4p$jrj$1@speranza.aioe.org,
    > *zbigi* <z...@w...pl> typed:

    > Super!

    Nooo... po 8 latach grzania kozą (kominkiem) też jestem szczęśliwy, że
    mam centralne ogrzewanie, kotłownmia jest poza salonem i w całej
    chałupie jest równomierna temperatura :)

    > To co piszesz, jest ok. Jedno mnie jeszcze ciekawi, jak załadujesz
    > "nabój" do ~80stC to jak regulujesz wtedy temeprature na grzejnikach
    > gdyby było za gorąco?

    Załadowany nabój jest źródłem ciepła - z niego pobierana jest gorącoa
    woda i domieszywana przez zawór termostatyczny zimna (z powrotu z
    instalacji) tak, aby idąca do grzania miała stabilne (dobowo) parametry.

    > Czy przy obecnym posiadanym kotle na olej moge dołączyc bufor o poj. np.
    > 1000l i bedzie to hulalo?

    Możesz ale nie ma to sensu. Kocioł olejowy fajnie się steruje.
    Bufor ciepła ma sens, gdy masz upierdliwy kocioł na paliwo stałe (no bo
    już nie z podajnikiem) lub korzystasz z prądu dutaryfowego.

    > Jeszcze jedno pytanie, masz już takie "cacko" w domu, więc powiedz jaki
    > jest (wyniósl Cię) całkowity koszt ogrzania domu w sezonie zimowym.

    Nie mogę tego powiedzieć, bo będziecie się ze mnie śmiali.

    --
    zbigi