  • Data: 2013-09-13 23:24:53
    Temat: Re: Kocioł olejowy.
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake> szukaj wiadomości tego autora

    > [...]
    > Tego nie wiem, temperature ustawiam na kotle i przwaznie jest to 60stopniC.
    > Tak jak pisałem kocioł jest dość stary (dokladnie 20 lat) i dlatego chcę go
    > wmienić na nowy bardziej funkcjonalny.

    Weź uciekaj od tego oleju... i nie myśl nawet o nowym piecu na olej.

    A powiedz jeszcze jaką masz instalację grzewczą ?
    Zamkniętą czy otwarta ? 20 lat temu, to pewnie już zamknięta, ale
    warto dopytać, bo wspominałeś coś o grubych rurach...

    Tak jak Ci już tu koledzy radzili, najtańszą opcją może
    się okazać prąd w II taryfie + bufor.

    Ewentualnie, skoro i tak jesteś przyzwyczajony do kotłowania
    drewnem w kominku, to dużo więcej energii uzyskasz z tego drewna
    spalając je w normalnym kotle (piecu) do drewna.

    Czyli: wracasz po pracy, palisz w piecu dokładając co jakiś
    czas, ten grzeje na bieżąco dom, a nadwyżką mocy
    ogrzewa bufor. Idziesz spać, piec wygasa, a ciepłeko z
    bufora grzeje Ci dom w nocy i rano.

    Ale to pod warunkiem, że faktycznie masz ten grab dostępny
    tanio, masz go gdzie składować (suszyć) itd... Wówczas
    może to mieć sens.

    Pozdrawiam,
    Aleksander.