  • Data: 2013-09-14 07:22:48
    Temat: Re: Kocioł olejowy.
    Od: "Piotr P." <p...@w...pll> szukaj wiadomości tego autora

    In news:523382a2$0$1248$65785112@news.neostrada.pl,
    *Aleksander* <f...@f...fake> typed:

    > Weź uciekaj od tego oleju... i nie myśl nawet o nowym piecu na olej.
    >
    > A powiedz jeszcze jaką masz instalację grzewczą ?
    > Zamkniętą czy otwarta ? 20 lat temu, to pewnie już zamknięta, ale

    Instalacja zamknięta.

    > warto dopytać, bo wspominałeś coś o grubych rurach...

    Wręcz przeciwnie, pisalem, że sa miedziane - cienkie.

    > Tak jak Ci już tu koledzy radzili, najtańszą opcją może
    > się okazać prąd w II taryfie + bufor.

    Cos trzeba zmienić, pewnie na takie rozwiązanie.

    > Ewentualnie, skoro i tak jesteś przyzwyczajony do kotłowania
    > drewnem w kominku, to dużo więcej energii uzyskasz z tego drewna
    > spalając je w normalnym kotle (piecu) do drewna.

    Coś w tym stylu, tylko nie drewno.

    > Czyli: wracasz po pracy, palisz w piecu dokładając co jakiś
    > czas, ten grzeje na bieżąco dom, a nadwyżką mocy
    > ogrzewa bufor. Idziesz spać, piec wygasa, a ciepłeko z
    > bufora grzeje Ci dom w nocy i rano.

    Tu muszę cały dzień warować, aby dołożyć do pieca.
    Owszem swoja fukcje spelnia, ale ja wolę coś mało obsługowe.

    > Ale to pod warunkiem, że faktycznie masz ten grab dostępny
    > tanio, masz go gdzie składować (suszyć) itd... Wówczas
    > może to mieć sens.

    Drewno odpada, jeśli już to gaz, węgiel lub olej. Chociaż węgla unikam jak
    ognia.

    Pzdr. Piotr