    From: "e-kran" <e...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kolejna fuszerka, na szybienicęwykonawców
    Date: Wed, 11 Mar 2009 13:35:57 +0100
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    > Mnie nawet nie chodzi o to większe spalanie. Ale o to, że kaloryfer jest
    > przewymiarowany, gorący, a w pokoju zimno. Przy ścianach porobiły sie małe
    > pęknięcia ("dom pracuje panie") a nie ma taśm po prostu i tamtędy powietrze
    > pod dużym ciśnieniem wali ze strychu. A na strychu jest przez niedomknięte
    > skosy czy takie nadproża.
    > Już kiedyś pisałem, że ten cały strych i poniżej poddasze trzeba by rozwalić
    > i założyć płyty KG od nowa.

    U siebie mam takie jedno "pomieszczenie nad garażem", które nijak nie chce się
    dogrzać. Mało tego, przy dużych mrozach jest tam ewidentnie chłodno opodczas
    gdy reszta domu zaskakująco dobrze sobie radzi z temperaturą. Na razie to jest
    mój składzik rzeczy zbędnych ale miałem wobec tego pokoju konkretne plany
    (kino). Kubatura ok. 70 m3, grzejnik 2 płytowy 210 cm x 60 cm. Z wyliczeń
    wychodzi, że powinien styknąć, ale...
    Pomieszczenie jest w całości nad garażem, a stamtąd ciepło raczej nie przenika
    w górę ;-) Strop w garażu mam ocieplony 5 cm styro zaś pod wylewką w tym
    pomieszczeniu 12 cm, więc w sumie niby 17 cm ocieplenia. Na razie goła
    wylewka. Ściany tego pomieszczenia wszystkie są zewnętrzne, za wyjątkiem 2/3
    jednej ściany, która styka się z resztą domu. Ciepło ma więc którędy uciekać
    ale nie ma którędy wracać ;-) Strop oczywiście w skosach, ocieplony 20 cm
    wełny. Czy dobrze ocieplony to słodka tajemnica tych którzy ocieplali. Jedno
    co na pewno rzutuje na ten stan rzeczy to źle ocieplone wieńce na ścianach
    szczytowych (wieńce wylane za wysoko). Ściana jest w tych miejscach zimna
    Miałem prawo nie znać się na tym, nie znał się jak widać również wykonawca i
    inspektor nadzoru :-/ Jest jak jest, żyć z tym trzeba. Może coś tu poprawię
    jak się rozgoszczę na dobre :-)

    Pozdrawiam
    e-kran