  • Data: 2009-03-10 13:22:26
    Temat: Re: Kolektor sloneczny
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marex" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:gp5n6e$ar5$1@inews.gazeta.pl...
    > Piękne prognozy! gratuluję. I jeszcze jako rentier kupisz sobie
    > kolektory.. Powiem krótko. Mam zbiornik cwu 120 l ogrzewany do
    > temp.50oC
    > olejem opalowym.Gdy ogrzewałem zamontowaną oryginalnie wewnątrz grzałką o
    > mocy 2300W , to przy zużyciu choćby tych 120 l wody(4 osoby) płaciłem za
    > sama energię w II taryfie tylko ok.50zlotych m-cznie(żeby nie było
    > wątpliwości - ogrzewacz ocieplony solidnie -ACV)Rocznie to juz 600złotych.
    > Nawet licząc 10 lat po naiwnie stałych cenach mamy 6000(SZEŚĆ TYSIECY)
    > zlotych...

    No właśnie, a za te pieniądze nie kupisz porzadnego kolektora, tylko jakieś
    chińskie gówno, co się rozleci po 4 latach.

    > Nie wiem jak to robisz ogrzewając swoje 50litrów wody na dzień.(mozna
    > grzać część tej wody "w kółko"..)i sięgasz następnej ery w dziejach (350
    > lat). Niektórzy mają większe zużycie ciepłej wody(wanny, jacuzzi, itp) To

    Ogrzewam 80l, ale tylko do 45 stopni, co dodatkowo zmniejsza koszt
    utrzymania temperatury. Aha, obliczenia są czysto teoretyczne wynikające z
    danych producenta i zmierzonego czasu pracy grzałki. Muszę podłączyć licznik
    żeby się na 200% upewnić.
    No i oszczędnie używam. Podczas golenia nie płuczę pod kranem, tylko w
    kubku. Myjąc ząbki woda jest zakręcona.

    > może właśnie oni myślą o odnawialnym i tańszym(RELATYWNIE!!)MEDIUM.
    > DAJMY
    > IM ZIELONE ŚWIATŁO~~~I tyle,- pozdrawiam Marex

    Tak. Prowadźmy badania i broń Boże nie inwestujmy w nieopłacalne źródła.
    Wydaje mi się, że najwyższy czas na najbardziej ekologiczną i jednoczesnie
    tanią energię - jądrową.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/