  • Data: 2017-04-13 00:39:34
    Temat: Re: Kolektory słoneczne-dawno nie było
    Od: Maniek4 <r...@s...won> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-04-12 o 17:27, Uzytkownik pisze:

    > Chwila, chwila. Napisałeś, że z rurą miedzianą to każdy sobie poradzi i
    > wykona instalację narzędziami, który prawie każdy ma w domu, a to nie
    > jest do końca prawda. Sam z resztą potrzebowałeś pomocy znajomego z
    > palnikiem, który Ci polutował tą instalację.

    No bo to byla przerobka na dlugosci rury w warstwie ocieplenia. W
    miedzyczasie zmienila sie koncepcja z dolezeniem kolektorow i zwyczajnie
    nie chcialem ryzykowac. Jednak to nie jest w kwestii rozwazan, bo
    poniewaz, karbowana rure tez trzeba by laczyc przy pomocy kolegi.

    > Ja natomiast ci udowodniłem, że rury karbowane to nie jest gówno tak jak
    > ty to twierdziłeś, tylko zabrakło ci wiedzy o tym systemie oraz
    > odpowiednich elementów niezbędnych do tego systemu.

    Owszem, ale poradzilem sobie bez zajakniecia przy pomocy wlasnie rury
    miedzianej. Nie potrzebowalem do niej ani wiedzy, ani dodatkowych
    narzedzi. Dokupilem jedynie kilka zlaczek i nic teflonowa. Na tym
    wlasnie polega roznica o ktorej caly czas pisze.

    > W rzeczywistości zarówno rurę karbowaną jak i miedzianą można podłączyć
    > z taką samą trudnością. Zarówno do jednej jak i drugiej są potrzebne
    > odpowiednia wiedza i umiejętności, ale także odpowiednie narzędzia.
    > Łączyć je można zarówno poprzez lutowanie jak i z użyciem odpowiednich
    > złączek i to złączek, które potrzebują jak i nie potrzebują
    > specjalistycznych narzędzi.
    > Jak więc widać jednakowo do obydwu systemach musisz mieć wiedzę i/lub
    > narzędzia.

    W tym konkretnym przypadku do laczenia rur miedzianych, przy czym nie
    mowimy o laczeniu samej rury a konkretnych urzadzen przy pomocy rury,
    nie potrzeba ani wiedzy, anie specjalnych narzedzi. Wystarczy wlasciwie
    troche wyobrazni.

> [...]
    > Ba....!!! Znam. Używałem i używam.
    > Standardowo taką miękką rurę się lutuje lub łączy złączkami
    > kielichowymi. Systemy wtykane się nie nadają.
    > Co prawda są jeszcze systemy z pierścionkami typu Conex, ale te średnio
    > się nadają do takiej, miękkiej rury. Oczywiście stosuje się, ale rurę
    > trzeba delikatnie rozkalibrować (potrzebny kalibrator) i osadzić tulejkę
    > usztywniającą wewnątrz rury. W przeciwnym razie po pewnym czasie
    > połączenie się rozszczelni.
    > Stosowałeś u siebie te tulejki, czy podobnie jak z karbowankami system

    Jesli chcesz mnie egzaminowac z zakresu znajomosci armatury to nie te
    drzwi, bo nie o to chodzi. Jaka zlaczke stosowalem do laczenia to moge
    odpowiedziec, ze taka ze sklepu, powszechnie stosowana. A czy sie
    rozszczelnia? Od siedmiu lat o tym zapomnialem, wiec chyba sie nie
    rozszczelnia. Moze za kolejnych siedem sie rozszczelni. Wtedy albo
    dokrece, albo obetne zlaczki, rozprostuje rure i polacze jeszcze raz, na
    kolejne lata. Ostatecznie jak juz prostowania zabraknie to albo zapoznam
    sie z tajnikami lutowania, albo znow poprosze kolege. A krotsze odcinki,
    nie laczace samych kolektorow po prostu zastapie nowymi. Jednak od lat
    nie widze potrzeby w ogole sie nad tym zastanawiac.

> [...]
    > bez lutowania jak i z lutowaniem.
    > Montując bez lutowania potrzebna jest wiedza jakie złączki czy nyple
    > należy użyć i trzeba wiedzieć jak zarobić rurę i jak je zmontować.
    > Na dobrą sprawę do rury karbowanej też nie jest potrzebne żadne inne
    > narzędzie poza dwoma płaskimi kluczami, czyli tyle samo co do Conex-ów.
    > Z tą różnicą, że jak użyjesz Conex-ów z miękką rurą miedzianą bez
    > dodatkowych tulei to po czasie się rozszczelni.
    > Chcąc polutować to zarówno do rury miedzianej jak i rury karbowanej
    > trzeba mieć odpowiedni palnik, lut, topniki, wiedzę i wprawę.

    No to super. Jak ktos chce niech sie bawi karbowana. Ja nie chce. Mam
    taki wybor, ktos inny tez ma wybor. I chyba o to w tym chodzi?

    Pozdro.. TK