    From: shaman <g...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kołkowanie styropianu - co robię źle?
    Date: Sat, 3 Sep 2011 16:30:56 -0700 (PDT)

    On 2 Wrz, 23:00, wolim <n...@t...pl> wrote:

    > No błagam Cię!!! Do styropianu i suporexu dobre wiertła? W tym się
    > wierci palcem prawie.

    W tej "taniości: nie chodzi o tępienie się wiertła tylko o trzymanie
    wymiaru już przy produkcji. Jeśli zdarzy się wiertło lekko
    podkalibrowe to otwór nie ma zakładanej średnicy. Jeśli dodatkowo hk
    nie wydmuchuje pyłu to otwór może być sporo za ciasny. (tak sobie
    tylko dywaguję - nie twierdzę, że tak jest)

    > A koledze proponuję wbijać kołki do oporu, a końcówkę obcinać. Na próbę
    > można taki jeden kołek wyciągnąć palcyma - gwarantuję, że nie jest to
    > takie proste... A wiatr raczej takiej siły nie ma...

    hmm.. a ja widziałem w telewizorni jak wiatr zdjął dach z domu i
    postawił obok - spróbuj to zrobić palcyma ;p

    > Zresztą, jak to mały domek jednorodzinny i styropian jest solidnie
    > klejony, to i kołków bym nie dawał...

    ?? a co tu ma do rzeczy wielkość domu że tak bezczelnie się
    przyczepię? :)

    PZDR
    Shaman