  • Data: 2012-01-05 14:37:09
    Temat: Re: Komin do pieca gazowego
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "jachoska" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:4f058cb8$0$1460$65785112@news.neostrada.pl...

    > A masz doświadczenia z kominami o innym przekroju niż okrągły? Mam do
    > dyspozycji kanał wentylacyjny, ale o przekroju prostokątnym - bodajże
    > 6x20. Jedyne co mogę tam sensownego zmieścić to jakiś profil 5x15.
    > Przekrój niby sensowny, ale czy kształt dobry?
    > Pozdr.
    > Krzysiek

    Tak, mam. Takie kanały wykładam wkładami z folii aluminiowej, zwłaszcza
    jeżeli są długie, krzywe, przechodzą przez ileś kondygnacji i nie rokują
    instalacji wkładu bez rozpirzenia połowy budynku w szczególności lokali nie
    należących do klienta.
    Wkłady foliowe polecam też w przypadkach gdy:
    - wkład koncentryczny nie przejdzie, ale przejdzie rura spalinowa o
    niewielkiej średnicy, natomiast zewnętrzny rękaw z folii gwarantuje czystość
    kanałuy dostarczającego powietrze
    - klient ma kocioł z otwartą komorą spalania
    - klient ma kocioł z zamkniętą komorą a powietrze chce czerpać systemem
    rozdzielnorurowym, np przez ścianę
    - klient chce by wkład był tani i maksymalnie szybko zainstalowany.

    Sam zresztą u siebie też zrobiłem taki wkład.
    --
    Jackare