  • Date: Mon, 05 Oct 2009 12:54:02 +0200
    From: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kominek, a węgiel brunatny...

    Andrzej R. pisze:
    > sezonowane. Najlepiej kupować je u leśników prosto z lasu, ponieważ
    > sprzedawcy "porąbanego" sprzedają w tzw. metrach przestrzennych (kupujesz
    > powietrze). Zwykle 1 metr przestrzenny (ładowany mechanicznie) to około 0,6
    > metra sześciennego (ułożonego ściśle). Tego problemu nie ma kupując drewno z
    > lasu. Poza tym jest sporo tańsze. Tylko, że trzeba samemu zabrać z lasu,
    > pociąć i porąbać.

    Niewazne, jak nazywa sie jednostka drewna kominkowego. U mnie byl
    to jeden samochód "Żuk".

    W ub.r. bralem u lesniczego, narobilem sie wraz z sasiadem jak kon,
    a drewno bylo gówno warte bo mokre i grube. Najpierw pilowanie,
    potem rąbania od cholery, co w ub.r. (pierwszy sezon to byl) wygladalo
    na dobra, meska zabawe.

    W tym roku wzialem od hurtownika, porabane, dowiezione, suche
    i na oko (trudno porównac tamta, juz spalona kupe z terazniejsza)
    nie drozsze.

    pozdro
    --
    A S