  • Data: 2011-10-04 10:43:50
    Temat: Re: Kominek z płaszczem + bufor ... fundament i inne
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Maciek napisał:
    > Powtarzam - pogadaj sobie ze zdunami...

    Eee... no facet ! Co Ty wypisujesz...?
    Toż najwyższa temperatura w piecu jest właśnie na rusztach - w
    palenisku, a te umieszczone są u mnie jakieś 0,4 - 0,5 m nad posadzką.

    Drewno spala się w temperaturze ok 600 stC, o ile dobrze pamiętam...

    Skąd te dane o rozgrzewającej się podstawie pieca?

    U mnie dół pieca jest kompletnie zimny..., no może bardzo lekko ciepły,
    kiedy w piecu jest napalone do granic jego pojemności :-). Ponadto pod
    paleniskiem jest jeszcze takie ustrojstwo jak popielnik, i tamtędy wpada
    stosunkowo chłodne powietrze - z pokoju, zatem ono skutecznie schładza
    tę część pieca.

    Bzdury jakieś pleciesz o tym nagrzewaniu się podstawy pieca :-))).
    Te 300 stC, to pewnie jest, ale w kanałach pieca bezpośrednio nad
    paleniskiem i w bezpośredniej jego bliskości, ale już rura wychodząca do
    komina - ta żelazna - jest u mnie na tyle ciepła, że da się na niej
    trzymać rękę - ma zatem max 60 - 70 stC.

    pozdrawiam
    Robert G.