  • Data: 2009-05-26 19:44:24
    Temat: Re: Kominy murowane vs systemowe
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

    robercik-us pisze:
    > Mam w projekcie dwa kominy dymowe. Jeden ma coś 6.20 m, a drugi 8,20.
    > Powiedzcie mi jak może być różnica w cenie robocizny kominów murowanych
    > w stosunku do kominów systemowych? Kominy murowane muszą być chyba jakoś
    > specjalnie zrobione - pełna cegła, podwójne murowanie takie, żeby się
    > nie schodziły spoiny...
    A potem i tak do takiego komina wciskasz rurę stalową
    (kwasoodporną/żaroodporną zależy jaki kocioł) by komina spaliny nie
    zjadły i żeby to uszczelnić...

    > Systemowe dla odmiany układa się z 'klocków'.
    > Klocki... owszem, droższe, ale roboty mniej.
    Ale te klocki jak ktoś ci tylko "pozestawia" to też będzie źle. Dobrze
    zrobionego komina systemowego też ciężko znaleźć, każdy myśli "e to
    tylko klocki" i często się coś spieprzy (choćby ich łączenia)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173