  • Data: 2009-05-28 07:47:05
    Temat: Re: Kominy murowane vs systemowe
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mat pisze:

    > Zastosowałem to samo rozwiązanie - jest dość atrakcyjny bo pasuje do
    > wszystkich rozwiązań grzewczych (kondensat czy temperatura mu
    > niestraszne). Ale taki komin jest większy i potrzebuje solidniejszego
    > fundamentu.
    >
    > Jeśli w kominie masz zmieścić dużo wentylacji to na pewno wyjdzie
    > taniej niż systemowy - bo w wentylacyjne są po prostu z cegły. Jeśli
    > tylko dymowy - to kwestia tego ile kosztuje Cię robocizna - ale może
    > być porównywalnie.

    No właśnie myślałem o kominie dymowym z drugim kanałem doprowadzającym
    powietrze w obu przypadkach. Do jednego mam zamiar podłączyć kocioł na
    paliwo stałe, a do drugiego piec kaflowy w salonie. Czy w takim razie
    zdecydować się na zwykły murowany komin?

    Fachmajster przy wycenie robocizny brał takie właśnie kominy pod uwagę,
    a same fundamenty są przewidziane pod kominy - od samych ław, więc
    problemu z ich przeciążeniem na pewno nie będzie.

    No i ten wkład... rura żaroodporna - czy duży jest koszt takiego ustrojstwa?

    pozdrawiam
    robercik-us